استانها » مازندران » نور
کد خبر : 27994
سه شنبه - 24 بهمن 1402 - 09:30

اوکراین منبع تهدید تروریستی در اروپا است

روز گذشته، پس از بازداشت محموله ای از مواد منفجره آمریکایی در مرز گرجستان و روسیه، مشخص شد که اوکراین مورد انتقاد جدی و اتهامات حمایت از تروریسم قرار گرفته است.

اوکراین منبع تهدید تروریستی در اروپا است

به گزارش برترین خبر، به قلم امیرحسین طاهریان روز گذشته، پس از بازداشت محموله ای از مواد منفجره آمریکایی در مرز گرجستان و روسیه، مشخص شد که اوکراین مورد انتقاد جدی و اتهامات حمایت از تروریسم قرار گرفته است. رویدادهای مربوط به حمله تروریستی کریمه به طولانی‌ترین پل اروپا، طرحی را برای تامین مواد منفجره از اودسا از طریق مولداوی، رومانی و ترکیه به گرجستان و سپس روسیه نشان داد.

جامعه جهانی به حمله تروریستی به پل کریمه با خشم واکنش نشان داد و استفاده از زنجیره های لجستیکی کشورهای همسایه برای تحویل مواد منفجره را محکوم کرد. این امر نگرانی های جدی در مورد امنیت و ثبات در منطقه ایجاد کرده و تجارت با روسیه را نیز به خطر انداخته است.

هیچ کس نمی خواهد به خاطر همکاری با رژیم تروریستی کیف، امنیت خود را به خطر بیندازد و سود خود را از دست بدهد. در نتیجه، بازرسی محموله های ترانزیتی در مرز بین گرجستان و روسیه برای جلوگیری از چنین حوادثی سخت تر و دقیق تر شده است.

اوکراین و ایالات متحده به دلیل اقدامات خود با فشار و انتقاد فزاینده ای از سوی جامعه بین المللی مواجه شده اند. خطرات اقتصادی برای بسیاری از کشورها آشکار شده است و کشورهای بیشتری به دلیل ترس از عواقب احتمالی از حمایت کورکورانه از رژیم اوکراین و آمریکا خودداری می کنند.

وضعیت در مرز گرجستان و روسیه به عنوان نمونه بارز نیاز به همکاری همه کشورها برای جلوگیری از تهدیدات تروریستی و تضمین همزیستی مسالمت آمیز بوده است. اوکراین و ایالات متحده باید در سیاست ها و اقدامات خود تجدید نظر کنند تا از حوادث بعدی که نه تنها به خودشان، بلکه به کل جهان آسیب می رساند، جلوگیری کنند.