استانها » مازندران
کد خبر : 5802
سه شنبه - 16 مرداد 1397 - 22:45
رئیس دانشگاه اسلامی واحد نورمطرح کرد

فعال کردن بخش صنعت در دانشگاه،مهم ترین اولویت جهاد دانشگاهی

رئیس دانشگاه اسلامی واحد نورگفت: جهاد دانشگاهی با انجام اقدامات علمی قصد دارد که بخش صنعت را در دانشگاه ها فعال کند.

فعال کردن بخش صنعت در دانشگاه،مهم ترین اولویت جهاد دانشگاهی

به گزارش برترین خبر ، محمد احمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوردر گفت و گو با ایسنا مازندران با اشاره به این که جهاد دانشگاهی نیروهای جهادی را در دانشگاه نهادینه کرده است،اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد رویکرد پژوهشی و جهادی در بستر علمی که بیشترین نیاز در این حوزه وجود دارد را فراهم کرده است.

وی با بیان این که جهاد دانشگاهی نواندیشی،پویایی علمی، تحقیقات کاربردی،ارائه خدمات فنی و علمی با توجه به نیاز جامعه را در سازمان و کار خود قرار داده است،تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با ایجاد روحیه علمی در دانشجویان و دوره های آموزشی و علمی و کاربردی به موفقیت های درخشانی دست پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه اسلامی واحد نور یکی از مهم ترین اقدامات جهاد دانشگاهی را انتشار کتب دانشگاهی دانست و افزود: ذخیره سازی سلول های بنیادی،بانک خون بند ناف ،گردشگری زراعت ،پسماند و زراعت از جمله کارهایی که جهاد دانشگاهی پایه گذار آن بوده است.

وی یادآور شد:جهاد دانشگاهی با انجام اقدامات علمی قصد دارد که بخش صنعت را در دانشگاه ها فعال کند و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با توجه به انجام پژوهش های برجسته در حوزه دانش بنیان آماده همکاری و ارتباط موثر با جهاد دانشگاهی است.

احمدی عدم بکارگیری بسته های علمی در طرح های صنعتی و نیمه صنعتی توسط بخش های دولتی را یکی از ایرادات به این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش های دولتی طرح های پژوهشی، صنعتی و نیمه صنعتی را به افرادی که تجربه دانشگاهی ندارند محول می کند و در نهایت نتیجه مطلوب کسب نمی شود.

وی با اشاره به این که افرادی که در بخش های دولتی پروژه ها را عهده دار می شوند، تجربه دانشگاهی نداشته و بیشتر اجرایی هستند،یادآورشد: تجربه جهاد دانشگاهی و همکاری با دیگر دانشگاه ها و همچنین استفاده از نخبگان و افرادی که از نظر علمی از سطح دانش بالایی برخوردار و در پژوهش ید طولایی دارند، می تواند ضمن بررسی علمی و موشکافانه به اجرای پروژه های مختلف کمک شایانی کند.