به گزارش برترین خبر  و به نقل از ایرنا آتش سوزی بخشی از جنگل های عالم کلای شهرستان نوشهر غروب روز گذشته آغاز شده بود و بلافاصله نیروهای امدادی برای مهار اتش سوزی در ارتفاع بیش از یک هزار ۶۰۰ متری از سطح دریا بود ، اعزام شدند.

عبدالرضا سنگاری گفت : بر اساس برآورد اولیه ۲ و نیم هکتار از عرصه جنگلی “چوبست خاک” عالم کلا در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: برای مهار این آتش سوزی با وجود قرار گرفتن در ارتفاع بیش از یک هزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا ۵۰ نفر از نیروهای هلال احمر ، بسیج ، سپاه و مردم منطقه و روستاهای همجوار به منطقه اعزام شدند و توانستند این آتش سوزی را کاملا مهار کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران تصریح کرد: در جریان این آتش سوزی بیشتر پوشش سطحی ، درختان خشک، لاش برگ ها و تعداد کمی درخت در آتش سوخت و به بیشتر درختان این منطقه آسیب جدی وارد نشده است.

وی که برای مدیریت میدانی مهار آتش از شب گذشته در منطقه آتش سوزی حضور داشت خاطر نشان کرد: با تلاش همه نیروهای امدادی این آتش سوزی که از غروب روز گذشته آغاز شد و با تلاش نیروهای امدادی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در خصوص علت بروز این آتش سوزی گفت: با توجه به موقعیت مکانی سخت گذر و ارتفاع حدود یکهزار و ۶۰۰ متری از سطح دریا احتمال این که عامل این آتش سوزی به دلیل کم توجهی شکارچیان رخ داده باشد ، زیاد است.

سنگاری اظهار داشت: در حال حاضر چندین اکیپ از نیروهای منابع طبیعی نوشهر و رویان به همراه نیروهای حفاظتی و صیانتی در منطقه در حال خاموش کردن خاکسترهای باقی مانده این آتش سوزی هستند.

مازندران دو اداره کل منابع طبیعی دارد که حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل ، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، عباس آباد ، تنکابن ، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی مازندران منطقه ساری هم حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که حدود ۲ میلیون هکتار از این مساحت را منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع تشکیل می دهد.