به گزارش اختصاصی برترین خبر، مهندس اسحق تونی شهردار چمستان در این مراسم ضمن تبریک روز آتش نشانی و ایمنی گفت: ضمن تبریک روز آتش نشانی و ایمنی، به نقش بسیار مهم آتش نشانان اشاره کرد و افزود: آتش نشان کسی است که وجود خود را به خاطر جان انسان‌های دیگر به مخاطره می اندازد و از این‌رو بایستی به بهترین نحو و بطور شایسته از آنان تقدیر نمود.

وی گفت: در راستای توسعه پایدار مجوز احداث پمپ بنزین صادر شد.

شهردار چمستان تأکید کرد: در نظر داریم یک ساختمان ایمن در کنار این واحد آتش نشانی احداث شود.

وی ادامه داد: ایمنی، امداد و نجات باید از طریق آموزش دادن با خانواده ها و کودکان از پایه های پیش دبستانی انجام شود.

شهردار چمستان با اشاره به اینکه آتش نشانان باید علم خود را افزایش دهند، یادآور شد: بافت قدیم و فرسوده شهری باعث جلوگیری از خدمات امدادی می شود که همکاری شهروندان را می طلبد.

مهندس تونی تاکید کرد: توقع داریم به تک آتش نشانی این شهر که به بخش بزرگ چمستان خدمات می دهد توجه ویژه شود.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور، حملات جنایتکارانه رژیم کودک کش صهیونیستی را محکوم کرد و در ادامه گفت: اتش نشانی مجموعه آموزش، امداد، نجات و اطفای حریق است.

وی با اشاره به اینکه بعضا ایثارگری و اقدامات بزرگ آتش نشانان مغفول مانده است، افزود: وقتی به واقعه پلاسکو و متروپل نگاه می‌شود ایثارگری آتش نشانان با هیچ عدد و رقمی قابل قیاس نیست.

فرماندار شهرستان نور با بیان اینکه بخش بزرگ چمستان با احتساب خانه دومی ها بیش از ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه باید در حوزه های مختلف خدمات مطلوب ارائه شود و گاهی فاصله مرکز آتش نشانی با مرکز حریق در نقاط دوردست چالش را به وجود خواهد آورد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نور بیان کرد: تقویت نیروی انسانی و افزایش تعداد ایستگاه ها، بروز بودن ماشین آلات نیز باید در دستور کار قرار داشته باشد.

فرماندار شهرستان نور در از اعضای شورا اسلامی شهر و شهردار چمستان خواست تا توجه ویژه ای به پرسنل آتش نشانی داشته باشد چرا که نیروی انسانی مهمترین سرمایه یک مجموعه است.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از نونهالان مهدهای کودک چمستان نیز حضور داشتند.همچنین از پرسنل آتش نشانی شهرداری هدایایی به رسم یادبود هدایایی تقدیم آنان شد و علاوه بر آن به پرسنل هایی که تولد آنان در ماه مهر بود به رسم یادبود هدایای اهدا شد.

در پایان از زحمات کارکنان آتش نشانی شهرداری چمستان قدردانی با اهدا لوح تقدیر بعمل آمد.