به گزارش برترین خبر ، بابک کریم دهیار روستای تیرکده علیا اظهار کرد: این پروژه به طول ۱۵۰۰متر و عرض موجود ۵٫۵ و ضخامت ۴ سانتیمتربا اعتباربیش از ۵۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی با اشاره به مساحت روستای تیرکده ۱۱۰ هکتاری روستای تیرکده تصریح کرد:۲۱ هکتار محدوده مسکونی روستا داخل طرح هادی، ۲۹ هکتارساختمان و ابنیه خارج از طرح هادی و ۶۰ هکتار محدوده کشاورزی روستا است.

دهیار روستای تیرکده با بیان اینکه روستای تیرکده علیا دارای ۱۵۵ خانوار که ۵۵۰ نفر جمعیت بومی و ۲۵۰ خانوارشناورهستند،خاطرنشان کرد: کشاورزی،استادکاری ساختمان،کارمند دولتی از جمله شغل های اهالی این روستا است.

وی طرح هادی را یکی از مهمترین مشکلات رستای تیرکده علیا دانست و در ادامه افزود: طرح هادی مصوب و ابلاغی از استان بیش از ۶۰٪ از محدوده مسکونی روستا علی رغم داشتن اسناد و مدارک معتبر _سابقه سکونت بیش از ۵۰ سال از طرح هادی خارج شده و با توجه به اعتراض صورت گرفته از سوی دهیاری و شورای اسلامی از سال ۹۶ تا کنون با اینکه اسناد ارائه شده مورد تایید بخشداری، اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان و استان نیز می‌باشداما پاسخی از سوی اداره امور اراضی استان در رابطه با اعتراض صورت گرفته در این رابطه داده نشده است.

دهیار روستای تیرکده علیا با بیان اینکه در سال ۹۷ مجددا پس از حضورشادمان فرماندار نور درخواست مساعدت ارائه شد و نامه‌ای از سوی فرمانداری شهرستان به امور اراضی شهرستان ارسال شد که تا به این لحظه از آن اداره به فرمانداری پاسخ داده نشده و این طرح هادی مصوب باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای دهیاری و اهالی ولایتمدار و شهید پرور تیرکده علیا به وجود آورد.

وی مهمترین اقدامات دهیاری و شورای اسلامی روستا را خرید ساختمان و زمین برای دهیاری،آسفالت تمامی کوچه‌های داخل طرح هادی روستا،روکش آسفالت خیابان‌های ساحل و ترنج به طول ۱/۵کیلومتر،نصب دوربین‌های مدار بسته پایش تصویری سطح روستا عنوان کرد.

دهیار روستای تیرکده یادآورشد: در آینده نزدیک خیابان چای باغ که در حال انعقاد قرارداد جهت اجرای روکش هستیم انجام می شود.

گفتنی است، نجی الله کاویانپور رئیس شورا، نادر کاویانپور نائب رئیس، رمضان رحیمی منشی،بابک کریم به عنوان دهیار روستای تیرکده علیا بخش مرکزی شهرستان نوربه عمران و آبادانی روستا مشغول فعالیت هستند.