به گزارش برترین خبر،  حجت الاسلام احمدی در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: درک صحیح و شناخت عمیق نسبت به اهل بیت طاهرین از صفات متقین است چرا که اهل بیت منبع فیض هستند.

وی با اشاره به نقش خانواده در نهضت حسینی، تصریح کرد: حضور پر ثمر خانواده امام حسین( ع) و یارانش، از دلایل جاودانگی نهضت عاشورا در جهت پیام رسانی دقیق و تاثیرگذار و مبارزه با تحریف بوده است. چون خون و پیام در هر انقلابی مکمل یکدیگرند و ارزش پیام کمتر از خون و شهادت نیست.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: شام تحت سیطره امپراطوری رم بود و در سال ۱۴ هجری قمری جز حکومت اسلامی شد و مردم شام به سبب طولانی بودن امپراتوری رم از آموزه های الهی و دینی برخوردار نبودند و از وجود علی ابن ابیطالب(ع) و دیگر اهل بیت باخبر نبودند.

حجت الاسلام احمدی افزود: امام سجاد(ع) در مجلس جشنی که در مسجد شام برگزار شده بود خود و خاندان پیامبر گرامی اسلام را با ادبیات و فصاحت و شجاعت معرفی کرد تا به تاریخ و بنی امیه بفهماند همه خوبی ها از اهل بیت رسول خدا است.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) مجاهدانه تبیلغات چندین ساله بنی امیه را بر ضد امیرالمومنین(ع ) خنثی کرد، ادامه داد : امام سجاد (ع) قیام سیدالشهدا(ع) را زنده کننده سنت پیامبراکرم(ص) معرفی کرد.

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: امام سجاد (ع) در آن مجلس جشن طوری روشنگری کرد که صدای گریه مردم بلند شد.اگر اهل بیت(ع) در شام نبودند و آن خطبه ها را نمی خواندند مردم متوجه قیام سیدالشهدا (ع) نمی شدند.

حجت الاسلام احمدی در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: درک اربعین حسینی این اجتماع بزرگ از صفات اهل تقوا و ایمان است.

وی با اشاره به سخنان امام صادق(ع) گفت: هر کسی که پیاده و با اخلاص برای زیارت قبر سیدالشهدا(ع) حرکت کند، خداوند هر قدمی که بر میدارد یک حسنه می نویسد و یک گناه را پاک می کند تا زمانی که از حرم سید الشهدا(ع) بر می گردد فرشتگان سلام پیامبر اکرم (ع) را به او می رساند و می گویند که تمام گناهانش بخشیده شده است.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی در حقیقت فریاد رسای مبارزه با ظلم و ظالم و استبداد و استعمار است.

حجت الاسلام احمدی افزود: در عصر حاضر امام خمینی(ره ) فریاد مبارزه با استبداد را سر داد و مردم غیور ایران با همراهی خود دست ظالم و مستکبرین عالم را از این کشور قطع کردند و انقلابی با جوانان غیرتمند و مجاهد ساختند.

وی ادامه داد: از مکتب امام بزرگان و شخصیت هایی چون شهید اندرزگو، سردار دلها رشد کردند و در مبارزه با دشمن ابهتشان را شکست دادند.

امام جمعه شهرستان نور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر بعد از دولت لیبرالی بنی صدر و بازرگان، دولت مکتبی و انقلابی تشکیل دادند.

حجت الاسلام احمدی افزود: دولت سیزدهم علاوه بر تبعیت محض از ولی امر مسلمین با تمامی مردم همراهی می کند و در راستای فرمان ولایت حرکت می کند که در حقیقت عزت، عظمت و ابهت را به نمایش می گذارد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی کشور ایران بر اساس رهنمود های مقام معظم رهبری با همه دنیا ارتباط دارد اما با کشور جعلی اسرائیل که خون مردم عالم را ریخت ارتباط بر قرار نمیکند‌.

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: تمام هیمنه آمریکا و تاج و تختش فرو ریخت و شاهد افول قدرت آمریکا هستیم .

حجت الاسلام احمدی گفت: در اجلاس بریکس مقرر شد، آرام آرام دلار از سرمایه گذاری و تجارت بین‌المللی حذف شود.

وی افزود: غربی ها فقط می خواهند برای تامین منافع خودشان با کشورها ارتباط داشته باشند در حالی که سراسر وجودشان نیرنگ، فریب و وحشی گری است.

امام جمعه شهرستان نور از زحمات مدیران تشکر کرد و گفت: دو عامل امنیت و وحدت باعث پیشرفت کشور می شود که خوشبختانه هر دو عامل در منطقه وجود دارد و فضا برای رشد شهرستان آماده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مدیران روحیه انقلابی و جهادی را در خود تقویت کنند، افزود: مدیران و مسئولان شهرستان نور از ظرفیت های شهری و روستایی استفاده کنند.

گفتنی است در راستای رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر اهمیت دیدارهای مردمی و ملاقات چهره به چهره ،میز خدمت این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان نور با حضور فرماندار  شهرستان نور و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با هدف پاسخگویی بی واسطه به درخواست ها ،تسریع در رفع و گره‌گشایی ازمشکلات و خدمت رسانی به مردم ،دسترسی آسان اقشار مختلف مردم به مسئولان و رسیدگی به مطالبات در مصلی بزرگ الغدیر شهرستان نور برگزار شد.

همچنین به مناسبت هفته دولت سخنرانِ پیش از خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه فرماندار شهرستان نور بود که گزارش مختصری از عملکرد نهادها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان خدمت نمازگزاران ارائه داد و از زحمات و تلاش آنان در زمینه های مختلف در منطقه تجلیل و قدردانی کرد.