به گزارش برترین خبر ، امیرمحمد محمدی (گلپایگانی) مسئول فضای مجازی سازمان بسیج رسانه استان مازندران معتقد است که از فضای مجازی میتوان به عنوان ابزاری بسیار قدرتمند و موثر جهت تضعیف دشمن استفاده نمود

امروزه با توجه به اهمیت بسیار بالای فضای سایبری و تمایل زیاد کاربران کشورمان برای حضور در این فضا مانند شبکه های اجتماعی، متاسفانه بستر مناسبی برای دشمن برای سرمایه گذاری در این فضا جهت تضعیف مسائل اعتقادی آن ها و تهاجم فرهنگی از طریق این ابزار به وجود آمده است. اما در برابر این اقدامات خصمانه دشمن در این عرصه چه باید کرد؟

یکی از روش های موثر جهت خنثی کردن خدعه های دشمن در این فضا، اقدامات متقابل می باشد؛ یعنی انتشار مطالب و پست های مذهبی و اخلاقی در برابر مطالب ضد دینی و ضد اخلاقی.

همچنین از دیگر روش های موثر می توان به معرفی رسانه های دشمن و ارائه اینفوگرافی آن ها، جذب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت مساجد ( امروزه دشمن برنامه ها و طرح  های بسیاری جهت دور کردن نوجوانان و جوانان از مساجد به عنوان مهم ترین پایگاه های فرهنگی دارد )، روشن ساختن فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی، استفاده از ایده‌های مبتکرانه  نخبگان و جوانان مستعد و فعالان فضای مجازی جهت مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن و … اشاره نمود.

در صورتی که روش های فوق به صورت دقیق و کامل توسط فعالین رسانه ای و فرهنگی انجام گیرد، بدون شک اکثر خدعه ها و توطئه های دشمن در عرصه فضای مجازی خنثی خواهد شد و در نهایت قدرت دشمن در این زمینه تضعیف می شود.