به گزارش برترین خبر ، محمد احمدی،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران در دفتر این واحد، با اشاره به اینکه در ۱۷ رشته تحصیلی دانشجوی دکترا می پذیریم و یکی از مهم‌ترین اهداف‌مان صنعتی کردن دانشگاه آزاد است، اظهار کرد: زمانی دانشگاه موفق می‌شود که بخش کارآموزی صنعت را در آن تقویت و فعال کنیم.

وی با بیان این که میان صنعت و دانشگاه بی اعتمادی وجود دارد، تصریح کرد: میان دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده وجود دارد که جهاد دانشگاهی می تواند این خلا را پر کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نور با اشاره به این که یکی از دلایل ضعف در برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه، ضعف اساتید است، خاطرنشان کرد: برخی از اساتید دانشگاه هیچ نوع نگاه درآمدی برای دانشگاه‌ها ندارند که لازم است به این سمت حرکت کنند.

احمدی با بیان اینکه ظرفیت های فراوانی برای توسعه در مازندران وجود دارد، تصریح کرد: باید دانشگاه‌ها به گونه ای تلاش کنند که اداره امور از منابع درآمدی غیر از شهریه، انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال برقراری ارتباط مستمر با جهاد دانشگاهی در مسیر توسعه هستیم، گفت: برگزاری استارت‌آپ‌ها یکی از اصلی ترین برنامه های دانشگاه آزاد نور است که در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد نور افزود: برگزاری استارت‌آپ‌ها کمک می کند تا رابطه میان دانشگاه و صنعت به بهترین شکل ممکن برقرار شود.

* روح فردمحوری بر آئین نامه ارتقای هیئت علمی دانشگاه ها حاکم است

در این دیدار واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی استان مازندران نیز با تاکید بر این که باید نقش دانشگاه و اثرگذاری آنان را در جامعه پررنگ تر کرد، گفت: اینکه در دانشگاه آزاد نور ۱۷ رشته در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد، ظرفیت بسیار بزرگی است که در مسیر توسعه استان، مغفول مانده است.