به گزارش برترین خبر، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: مهیا نمودن زمینه سعادت از صفات متقین است. امام سجاد (ع) نزدیکی محل درآمد به محل زندگی، هم نشین خوب و داشتن فرزندان صالح را یکی از بخش های زمینه سعادت بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه فرزند، یکی از بهترین زمینه ها برای تامین سعادت و خوشبختی است، تصریح کرد: تقویت روابط عاطفی در محیط خانواده یکی از راه های حفاظت و حراست از خانواده است و داشتن فرزند یکی از راه های تامین روابط عاطفی است.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: استحکام خانواده در سایه حضور فرزند است در حالی نداشتن فرزند به فقدان عواطف خانوادگی منجر خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه نشاط و شادابی در محیط خانواده در سایه داشتن فرزند به وجود می آید، افزود: نبود فرزند باعث خاموش شدن مهر و محبت در محیط خانواده می شود و آرام آرام منجر به طلاق عاطفی و پس از مدتی به طلاق واقعی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: روانشناسان اسلامی معتقدند اگر یک فرزند وارد خانواده شود ۴۰ درصد از گرایش خانواده ها به طلاق کاهش پیدا می کند.

امام جمعه شهرستان نور گفت: زن و شوهر در قامت مادر و پدر بودن عاطفه را در محیط خانواده سرازیر می کنند و باعث شادابی و نشاط می شود.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: گرایش به داشتن حیوانات در محیط خانواده، همرازی با جنس مخالف، روی آوردن به روابط غیر اخلاقی، روی آوردن به تحصیلات دانشگاهی غیرهدفمند، اشتغال بی رویه و غیرضروری در محیط بیرون، مراودات گسترده با همکاران از جمله موضوعاتی است که در پی خلا عاطفی رخ خواهد داد.

امام جمعه شهرستان نور در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: درک کتاب باعظمت مفاتیح الجنان، انس با دعا و مناجات با خدا از صفات متقین است.

وی تصریح کرد: شیخ عباس قمی کتاب با عظمت مفاتیح الجنان را در شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) به اتمام رساند که صد سال از قدمت آن می گذرد‌.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به دهه کرامت بیان کرد: ترویج صفحات کریمانه اهل بیت عصمت و طهارت در سایه بهترین صفات و بهترین الگوی زیست عاقلانه، هنرمندانه، عفیفانه و عالمانه از اقدامات مهم این دهه است.

امام جمعه شهرستان نور ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر به دختران این سرزمین خاطر نشان کرد: فرزند دختر پر محبت، پرکار، انیس و مونس پدر و مادر، پاک و پاکیزه و پرکننده، مطهر است.

وی گفت: زیست عفیفانه زندگی همراه با آگاهی و علم و عقل و اندیشه و باور دینی و ایمانی با حیای زنانه است.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: اگر مرد باغیرت، عفت را سرلوحه زندگی خود قرار دهد زن هم در کنار او عفیف و پاکدامن می ماند.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: تهی کردن مردان از عفت و پاکدامنی و ابتذال زنان و بی بندو باری هدف استکبار است.

وی افزود: بهترین برنامه و رسالت خادمان رضوی در کنار دیگر برنامه های خود، تلاش برای مسائل دینی و ترویج زیست عفیفانه است.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: سراسر وجود امام رضا (ع) محبت و مهربانی بود، هجرت، منشا وحدت و انسجام شیعیان در آن روز بود.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه لازمه قبول کردن مسیر امامت ترویج و تبلیغ امامان شیعه قبل بود، خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) با خود تفکر و اندیشه و روشنگری را طوری در فرصت اندک در این بلاد ترویج کرد که شبکه مکتب شیعه در مسیر انسجام و وحدت همه جانبه پیش رفت به طوری که در آینده امامت امام جواد ۸ ساله را قبول کرد.

وی با اشاره به شعار سال مهار تورم و رشد تولید، افزود: گرانی های موجود باعث متزلزل شدن خیلی از خانواده ها شده است. بخشی از تورم ریشه جهانی و بخشی دیگر به ناترازی بانکی، ناترازی بودجه، بهره وری پایین و مصرف بالا مربوط می شود.

حجت الاسلام احمدی گفت: جامعه به مدیران با تجربه، کارآمد، دارای تحصیلات عالی و تعهد بالا نیاز دارد تا بتواند از ظرفیت موجود بهترین استفاده را بکند

امام جمعه شهرستان نور معتقد است در این شهرستان حساسیت نسبت به نماز جمعه بسیار پایین است.

 

خبرنگار: زینب تذکاری 

مدیرمسئول: هادی جوزن