به گزارش برترین خبر؛ دکتر مجتبی محمدی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور با اشاره به اینکه سعی می شود با وجود همه مشکلات و کمبود ها بهترین ارائه خدمات درمانی را به همشهریان دهیم، اظهار کرد: یکی از مشکلات شهر نداشتن بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی در این بیمارستان بود که دغدغه فعال کردن آن را داشتیم و با توجه به اینکه دکتر صابرپور فوق تخصص گوارش، پزشک بومی شهر خود را برای خدمت رسانی انتخاب کرده بود.

وی گفت: دستگاه آندوسکوپی از قبل با ورژن خیلی خوب خریداری شده بود و دستگاه کولونوسکوپی توسط خیر سلامت، خانواده مرحوم رحمان سعیدی با اعتبار ۲ میلیارد تومان خریداری شده است

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور افزود: با توجه به توانایی فوق تخصص گوارش و افزودن دو دستگاه دیگر می‌خواهیم اینجا به بلوک گوارش غرب مازندران تبدیل شود و در این مسیر از نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان نور کمک می‌خواهیم.

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵ میلیارد تومان توسط خیرین سلامت به بیمارستان در جهت خرید تجهیزات کمک شد، ادامه داد: شهردار نور قسمت هایی از محوطه بیمارستان را آسفالت کردند و قول دادند تا کل محوطه را آسفالت کنند.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) نور با اشاره به قدمت بیمارستان گفت: مشکلات بسیار زیاد است اما همکاران با دل و جان و توان حداکثری خدمات رسانی می کنند، با توجه به اینکه کمبود ۳۰ نیروی پرستار و کمک پرستار در بیمارستان وجود دارد.

وی از نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای خواست تا در جهت افزایش حقوق همکاران بیمارستان تلاش خود را انجام دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: پروژه مدیریت دارویی و انبار دارو با اعتبار ۳ میلیارد تومان که یک و نیم میلیارد از محل دانشگاه‌ علوم پزشکی مازندران و ۸۰۰ میلیون تومان توسط آقای خطیبی و مابقی توسط بیمارستان به اتمام رسید تا داروها در مکان مناسب تری نگهداری شود.

وی تاکید کرد: متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از یکسال و نیم جهت تهیه دستگاه سی تی اسکن قول داد اما انجام نداد و بالاجبار باید وارد فاز خرید شدیم، اما بیمارستان امام خمینی(ره) نور را در اولویت ۱۴ کشور قرار دادند در حالی که با توجه به تصادفات، افزایش جمعیت و گردشگر پذیر بودن باید در اولویت اول قرار بگیریم.

دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس شهرستان نور به دلیل اشتباه رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گره گمرکی ماند و به شهرستان نرسید

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه سبزپوشان حریم ولایت گوشه ای از قدرت خود را در برابر یاوه گویان رژیم جعلی صهیونیستی که مرتکب جنایات بزرگی شدند نشان دادند، گفت: ما قدرت شلیک ۱۵۰ هزار موشک از داخل خاک ایران را داریم و این عملیات بخش کوچکی از صنایع نظامی در کشور ایران بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مسیر خود را طی خواهد کرد، هرچند اشکالاتی وجود دارد اما باید با اعتقاد و باور”ما می‌توانیم” را به مرحله عمل برسانیم.

فرماندار شهرستان نور حوزه بهداشت و درمان را جز دغدغه های خود بیان کرد و گفت: در اولین قدم با برگزاری مجمع خیرین ۲ میلیارد تومان جهت ساخت ساختمان ای سی یو ۲ جمع آوری شد، همچنین در بخش خصوصی اقلام مورد نیاز بیمارستان، با دعوت از بخش خصوصی تامین شد و سرکشی به بیمارستان و روند رسیدگی به مراجعین عموما هر دوهفته انجام می شد.

وی در گله ای از رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: متاسفانه دستور خرید دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس که شخصا از دکتر عین اللهی گرفته بودیم را بجای اینکه برای ما خرید انجام دهد به سمت قرارداد با شرکت مبنا رفتند که متاسفانه در گره گمرکی ماند و به شهرستان نرسید.

فرماندار شهرستان نور از نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی خواست تا رایزنی های لازم را جهت مصوبه موجود دستگاه سی تی اسکن ۳۲ اسلایس را انجام دهند این امر مهم محقق شود و حق شهرستان پایمال نشود.

نماینده عالی دولت ادامه داد: متاسفانه معاون توسعه‌ دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم بارها و بارها قول انجام کار را دادند اما عملی نکردند و امیدواریم با آمدن رییس جدید شرایط بهتری برای شهرستان نور با توجه به جمعیت خانه دومی ها و گردشگران رقم بخورد.

فرماندار شهرستان نور از دکتر صابرپور فوق تخصص گوارش که به عنوان یک جوان نوری در شهرستان خودش خدمت ارائه می کند تشکر کرد و گفت: قطعا کمک کار هستیم و پزشکان دیگر نوری هر روزی اراده کنند به شهرستان بازگردند از آنان استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: کارهای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی را با قدرت بیشتری پیگیری خواهیم کرد تا سریعتر به مرحله پایانی برسانیم.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه همزمان در چند جبهه برای مردم قدم برمیداریم گفت: علیرغم تحمیل خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی به دلیل سیلاب ها، پروژه گازرسانی به بلده، برق ۶۳/۲۰ بلده، روکش های آسفالت در حال انجام است.

وی در پایان گفت: مهمترین موضوع برای ما رضای الهی است و تکلیف گرا هستیم و تا روزی که در این سنگر هستیم برای مردم کار خواهیم کرد.

وزیر جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برنامه قوی داشته باشد

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اقتدار کمی ندارد، اظهار کرد: درسته نقدهایی وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران در دنیا مرجعیت پیدا کرده و می تواند به جریان ننگین رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نور نیازمند اقدامات زیادی در حوزه بهداشت و درمان است، تصریح کرد: نور چهره‌های علمی زیادی دارد و باید قدر داشته هایمان را بدانیم. دکتر صابرپور فوق تخصص گوارش به عنوان یک شخصیت علمی و دانش آموخته و مدرسه این شهر است.باید مدرسه و آموزش و پرورش را تقویت کنیم تا بتوانیم در آینده برداشت هایی چون دکتر صابرپورها داشته باشیم.

نماینده مجلس نور و محمودآباد گفت:
امروز بهداشت و درمان کشور دچار آسیب ها و تلاطم جدی است. ما بهترین ها را تولید می‌کنیم اما متاسفانه مهاجرت می کنند.

فیاضی ادامه داد: متاسفانه امروزه پزشکان و کادر درمان به دلیل درآمد کم و تعرفه پایین در حال مهاجرت هستند و اگر قانون نتواند دست درمان را بگیرید، پای درمان گیر است.حتما وزیر جدید باید در زمینه آموزش پزشکی، بهداشت و درمان برنامه‌ های قوی داشته باشد و این انتظار ما است.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در تأمین دستگاه سی تی اسکن با معطلی بیش از یکسال به دلیل نبستن قراداد محکم با شرکت مبنا، از سوی سازمان بازرسی کل کشور مورد توقف قرار گرفت و سهم نور سوخته شد و باید پروسه جدید آغاز شود.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی نور در حال انجام سفت کاری است، افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه در زمان سفر شهید رییسی به مازندران اختصاص داده شد که بعد از ابلاغ دکتر عارف وارد پیمان جدید خواهیم شد و قطعا با تمام قوا پیگیر هستم .