به گزارش برترین خبر و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، همزمان با هفته وقف با حضور یوسف نوری استاندار مازندران، حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه شهر امامزاده عبدالله(ع)، فرماندار آمل و جمعی از مسؤولان استانی و شهری ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری موقوفات و بقاع متبرکه استان به ارزش ۴۳۱ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی امروز در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰ پروژه سرمایه‌گذاری موقوفات که در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) آمل برگزار شد، اظهار کرد: امروز ۲۶پروژه موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه ۲۶۴ میلیارد تومانی افتتاح و ۱۴ پروژه با پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری ۱۶۷میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی با اشاره به تجلیل نمادین از ۸۰ واقف مازندرانی افزود: طی سال‌های اخیر ۳۶۴ وقف جدید داشتیم، از سال گذشته تاکنون نیز ۸۵ وقف جدید ثبت شد که ۸۰درصد موقوفات منفعتی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه روز گذشته ۸ وقف جدید داشتیم، از مردم استان برای مساعدت در ساخت و ساز امامزاده عباس(ع)، عبدالله(ع)، بسمل و بی بی زینب(س) و سایر امامزادگان درخواست حمایت کرد.

حیدری‌‎جناسمی گفت: در مجموع دو نوع وقف شامل؛ وقف انتفاعی و منفعتی داریم، وقف منفعتی درآمد ایجاد می‌کند.

یوسف نوری در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۰پروژه سرمایه‌گذاری موقوفات و بقاع متبرکه استان در امامزاده عبدالله (ع) آمل، ضمن گرامیداشت هفته وقف و دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس عاملی شد تا چشم طمع دشمنان از این نظام الهی که صاحب اصلی آن امام زمان (ع) کور شود و امروز توسط غده سرطانی خویش در منطقه یعنی رژیم غاصب اسرائیل بمباران کودکان و مردم بی‌گناه انجام می‌شود که شکست‌های خود را جبران کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر راهبردی انقدر وسعت پیدا کرده که دشمن نمی‌تواند با این اقدام شکست خود را جبران کند.

نوری با اشاره به اعجاز امامزاده عبدالله(ع) آمل در شفای بیماران، گفت: خدا را شکر مردم اعتقادات دارند و این آستان را مامن خود می‌دادند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم ساخت حرمین عتبات عالیات را خیلی پیگیر بود، اینجا مامن است هر که سوار کشتی ائمه اطهار شد نجات پیدا می‌کند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه طی سال‌های اخیر وقف از یک جریان عادی جهشی در راستای بیانیه گام دوم را ایجاد کرد، تصریح کرد: وقف باید نقش خودش را در تمدن نوین ایفا کند، یعنی وقف با استفاده از فناوری‌های نوین مثلا الگوی کشت بهره‌وری را برای کشاورزان بیاورد.

استاندار مازندران اعلام کرد: وقف یک ساختار اقتصادی صرف نیست یک ساختار تربیتی است، انتقال فرهنگ وقف به نسل آینده با بیان اینکه جمله که این از جیب خودش در راه رضای خدا برای مردم داد صورت می‌گیرد.

این ۴۰ پروژه شامل افتتاح ۲۶پروژه موقوفات و بقاع متبرکه با هزینه ۲۶۴ میلیارد تومانی کلنگ‌زنی ۱۴ پروژه با پیش‌بینی و سرمایه‌گذاری ۱۶۷میلیارد تومانی می‌باشد.

همچنین امروز با حضور استاندار مازندران، فاز نخست طرح توسعه حرم امامزاده عبدالله(ع) آمل شامل شبستان، سنگ‌فرش، درب و پنجره چوبی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مساحت شبستان امامزاده عبدالله (ع) آمل ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع می‌باشد که جزو یکی از بزرگترین اماکن مذهبی و بقاع متبرکه کشور به‌شمار می‌رود.

همچنین امروز نمایشگاه زنجیره محصولات تولیدی اراضی کشاورزی موقوفات مازندران برپا و تولیدات کشاورزی اراضی وقفی استان به نمایش گذاشته شد.

یوسف نوری استاندار مازندران در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند اوقاف مازندران در ورود به بحث تولید محصولات کشاورزی، گفت: اوقاف با ورود به تولید محصولات کشاورزی گام مهمی در بحث خودکفایی و رونق تولید برداشته است و از این ظرفیت باید برای ورود به بحث اصلاح بذر، بسته بندی محصولات و صادرات استفاده کند.

در پایان این مراسم در قالب همایش یاوران وقف از واقفین خیراندیش، فعالان عرصه وقف وقف و بقاع متبرکه تجلیل به عمل آمد.