به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا انجام واجبات و ترک محرمات با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره نهضت سیدالشهدا از اصول تقوا است.

وی تصریح کرد: اربعین، صرفا یک سوگواری و عزاداری نیست بلکه زنده نگه داشتن است.

امام جمعه شهرستان نور با بیان اینکه حادثه کربلا بهترین الگو و اسوه است،خاطرنشان کرد: هرچند امسال توفیق پیاده روی در کربلا میسر نیست اما می توان با برنامه ریزی و مشخص کردن ابتدا و انتهای مکانی در کشور،استان و شهرستان نماد اربعین یعنی همان پیاده روی عاشقان ابا عبدالله الحسین علیه السلام به اجرا در آورد.

حجت الاسلام احمدی افزود: هیات های امنا مساجد، مداحان، علما، سخنوران،موکب ها و مسئولین، شهرداری ها،نیروهای نظامی و انتظامی می‌توانند با تدوین برنامه‌ محوری خوب و معنوی، روز اربعین را در این شهرستان بسیار با عظمت برپا کنند.

وی ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس و همچنین یاد خاطره شهدا،سرداران شهید و ایثارگران، جانبازان و همه پیشکسوتان در عرصه جهاد و شهادت گفت: دفاع مقدس صحنه آزمون بزرگ شهادت، ایثار، شهامت، اقتدار، ابهت و عظمت یک ملت وفادار میهن اسلامی به دشمنان است.

امام جمعه شهرستان نور ادامه داد: خلاقیت و ابتکار زیادی برای مبارزه با دشمن در جنگ انجام شده است.

جبهه، دانشگاه انسان سازی است

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه جبهه، دانشگاه انسان سازی است، خاطر نشان کرد: فرماندهی کل قوا در سایه امامت و رهبری در طول دفاع مقدس با ایجاد وحدت و یکپارچگی از تقابل بین هم به شدت مبارزه کرد و ملت ایران و رزمندگان را به صورت یکپارچه در مقابل دشمنان قرار داد که محصولش پیروزی و شکستن ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب بود.

وی گفت: کشور ایران با دفاع مقدس در همه صحنه های بین المللی و منطقه ای حضور مقتدرانه پیدا کرد که اعزام نفت کش های کشور ایران برای سوخت رسانی به کشور لبنان یکی از اقتدار ها است.

امام جمعه شهرستان نور حضور مقتدرانه کشور ایران در صحنه بین‌المللی با ناو گروه ۷۵ دریایی ارتش جمهوری اسلامی سهند و مکران در آب های اقیانوس هند و اطلس نام برد و ادامه داد: این ناوگروه پس از پیمودن بیش از ۵۰ هزار کیلومتر راه طی ۱۳۳ روز دریانوردی در آب های آزاد دنیا (حیات خلوت آمریکا) همه مناطق را دور زدند و در جشن نیروی دریایی روسیه حضور پیدا کردند.

حجت الاسلام احمدی گفت: امیر محمدی از شهرستان نور یکی از دریادلان دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این گروه حضور داشت که افتخاری برای شهرستان است.

وی تصریح کرد: در صحنه مبارزه با کرونا با حضور دولت حجت‌الاسلام رئیسی پس از حدود ۴۰ روز واکسن ها وارد شده و در سراسر این کشور در حال تزریق است و برنامه ریزی جدی در عرصه ریشه کن کردن کرونا شده است.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به نشست سران شانگهای گفت: این اجلاس درحقیقت مبارزه با تروریست است چرا که آمریکایی ها خیلی تلاش کردند تا عضو این شانگهای شوند اما کشورهای منطقه مانند روسیه،چین،هند،تاجیکستان اجازه ندادند و ایران که تا کنون عضو ناظر بود، در این اجلاس دنبال تبدیل شدن به عضو اصلی است.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: در حقیقت این اجلاس شکستن غرب با احیای نگاه به شرق را دنبال می کند تا مشکلات اقتصادی، سیاسی و … را با کشورهای همسایه خود برطرف کند که بزرگترین درس و راه مقابله با غرب و تحریم ها است.

وی در ادامه گفت: از آژانس هسته ای هم میخواهیم که با قدرت به ماموریت خود ادامه دهد و مسیر را دنبال کند.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: دولت حجت الاسلام رئیسی خوب وارد شد و همه برنامه ها آرام آرام در حال انجام است همچنین مجلس هم مصوبات خوبی در مورد کسب و کارها و از بین بردن بروکراسی اداری و زد و بند تصویب کرده است.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: وقتی دولت در میان مردم باشد و نظارت را به مردم بسپارد و آنان  مشکلات خود را چهره به چهره به مسئولین برسانند قطعا آینده خوبی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم که در چینش استانداران و مسئولین منطقه ای و استانی و شهرستانی افرادی که روحیه انقلابی و کار جهادی و دلسوز مردم باشند را بکار گرفته شود تا این وضعیت و بی اعتمادی ها خاتمه پیدا کند.