به گزارش برترین خبر، دکتر سید حمید جمال الدینی معاون پارلمانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خیرین سلامت شریک راهبردی ما هستند، گفت: نگاه پیمانکاری به خیرین خوب نیست و باید در سالی که مزین به مشارکت مردم است باید واژه شریک راهبردی را با وفاق همدلی را ایجاد کنیم

وی با تاکید بر ارتقای یکی از مراکز جامع سلامت به مرکز آموزشی گفت: نیروی بومی توانمند به دلیل رعایت مسائل فرهنگی خدمات بهتری را ارائه می دهد.

دکتر جمال‌الدینی با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت کارفرمای بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی وزارت مسکن است،افزود: این پروژه چند صد میلیارد اعتبار می‌خواهد که بخشی از آن در جدول الحاق ردیف اعتبارات مصوب بود و بخشی دیگر از ماده ۳۷ است که سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص می دهد.

معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: باید با کمک هم منابع مالی را افزایش دهیم که یکی از راهکارهایش،دریافت تسهیلات و دیگری مولد سازی است.

وی افزود: با ارتقای خانه بهداشت و طرح سلامت خانواده می توان تعداد بیمارها را کاهش داد.

جمال‌الدینی یادآور شد: افزایش ۱۶ هزار تخت بیمارستانی، ۲۶۰۰ پروژه درمانی، توزیع ۲۵ هزار متخصص، رایگان شدن بیمه درمان پنج دهک اول، درمان رایگان کودکان زیر هفت سال، کاشت حلزون، پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه همگانی و غیره که به راحتی از آن عبور می کنیم روزی نقطه آرزوی ما بود.

بیژن پولادی نماینده عالی دولت در شهرستان نور در این جلسه آماری در خصوص جمعیت ثابت و شناور بیان کرد و گفت: امکانات این بیمارستان جوابگوی این حجم از جمعیت نیست و باید در روند ساخت بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی تسریع صورت گیرد که نیازمند نگاه ویژه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است.

همچنین فرماندار شهرستان نور گفت: انتظار داریم با حضور معاون وزیر به شهرستان نور و رییس جمهور به استان مازندران، پروژه هایی چون مرکز نیمه کاره چمستان،توجه ویژه به دهستان لاویج، درمانگاه خیرساز بخش بلده، تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در غرب مازندران و غیره نگاه ویژه صورت بگیرد و دستاورد خوبی را به همراه داشته باشد.

فیاضی نماینده منتخب مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۵۰ سال از تاسیس بیمارستان امام خمینی (ره) نور می گذرد،  گفت: در آن زمان پزشکان هندی و پاکستانی خدمات می دادند اما اکنون مهمترین جراحی ها به دستان توانمند پزشکان ایرانی در این بیمارستان انجام می شود اما با توجه به جمعیت بومی و حجم مسافر خصوصا در ایام تابستان، عید و تعطیلات این بیمارستان با چنین امکاناتی پاسخگو نیست .

وی با اشاره به اینکه توزیع نیروی انسانی به ویژه نیروی متخصص در مازندران به عدالت نیست، گفت: متخصصین زیادی تمایل به کار در شهرستان را دارند اما متاسفانه محقق نمی شود در حالی این بیمارستان بیش از ۳۰ نیرو کمبود دارد.

 

فیاضی افزود: مولد سازی خوب است اما برای بیمارستان در حال احداث و دارای پیشرفت فیزیکی صدق نمی‌کند.