به گزارش برترین خبر، قنبر علی داداش پور بخشدار چمستان با اشاره به اینکه اینکه ۲۸ بهمن چمستان میزبان ۲۳ مدیرکل طی سفر یک روزه استاندار مازندران بود، اظهار کرد: مشکلات روستاها توسط مدیران کل و معاونین آن ها بررسی شد و همچنین میز خدمتی توسط نمایندگان تام الاختیار استاندار انجام شد.

وی تصریح کرد: ظهر امروز استاندار مازندران با دهیاران و شوراها و مردم خوب و فهیم شهرستان نور در روستای کچلده بخش چمستان دیدار و گفت وگو کرد.

داداش پور افزود: طی این دیدار مشکلات توسط نمایندگان شوراها و دهیاران احصا شد و همچنین امام جمعه چمستان نیز مشکلات بخش چمستان را بیان و خواستار رفع آن توسط استاندار مازندران شدند.

بخشدار چمستان مشکلات اصلی بخش چمستان را چنین بیان کرد:

به دنبال برطرف کردن مشکل ترافیک در ایام تعطیلات براساس ماده ۵۶ در تعریض و اتمام پروژه پل های بخش چمستان هستیم .

مشکلات عدیده ای در زمان پیک مصرف برق در حوزه قطعی و خاموشی ها وجود دارد و درخواست احداث پست فوق توزیع شده است و از استاندار مازندران با توجه به اینکه زمینش از طریق منابع طبیعی در منطقه بهدشت در حال تحویل است خواستار تسریع در این روند و همچنین احداث و راه اندازی پست سیار برق شدیم.

با توجه به وجود مدارس تخریبی تقاضا داریم توجه ویژه ای به مدارس در راستای بهسازی، مرمت و نوسازی صورت بگیرد.

پیگیر بر طرف کردن مشکل چند ده ساله تداخلات اراضی منابع طبیعی و کشاورزی بخش چمستان هستیم که امیدواریم به دست توانایی استاندار مازندران این مشکل برطرف شود.

خواستار تکمیل اعتبارات برای پروژه های آسیب دیده در سیل اخیر شدیم. پروژه در حال انجام روستای کنسپا به سنگتاپ نیازمند اعتبارات ویژه است، همچنین پل میرنا عملیات اجرایی آغاز شد و برای پل علی آباد منتظر شروع عملیات اجرایی آن هستیم.

در حوزه ارتباط سیار مشکلاتی وجود دارد که وعده های خوبی داده و اقداماتی در حال انجام است و امیداریم طی این سفر استاندار مشکلات مرتفع شود تا مردم طعم خدمت را بچشند.

کشاورزی هر منطقه از مازندران باید با استعدادهایش توسعه پیدا کند

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم سفرهای شهرستانی دستاوردهای خوبی برای مردم به همراه داشته باشد، افزود: چمستان نور جزو دست نخورده ترین بخش‌های مازندران و مهیا برای توسعه و رشد است.

حسینی‌پور ادامه داد: اگر با نگاه علمی و دقیق راهبردی به چمستان و سایر بخش‌ها بنگریم زیباترین مناظر طبیعی را شاهد هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی بند شده به دو محصول خاص که گاهی هم این دو محصول با بی مهری در سطح ملی مواجه می‌شوند، در حالیکه کشاورزی در کشورهای دیگر جزو صنایع های تک قرار گرفته است، گفت: به دنبال این هستیم پهنه‌های اقتصادی استان را تعریف کنیم تا روستائیان در آن پهنه‌ها رشد پیدا کرده و محصولات صادرات محور تولید کنند.

حسینی‌پور ادامه داد: تصمیم داریم در این منطقه دامداری را برگردانیم و ایجاد دامداری‌های سنگین و بالای هزار رأسی در روستاها ایجاد کنیم، چراکه با این اقدام روستائیان می‌توانند به تولید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور که باید کارخانه بزرگ اقتصاد روستا را فعال کنیم، گفت: روستاهایی داریم که به سمت توسعه رفتند و علل و عوامل رشد برخی از روستاها شناسایی شد که با بررسی‌های انجام شده شاهد بودیم اراده برخی از مردم روستا و جوانان نخبه روستا راهکاری برای رشد و توسعه روستا بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه کشاورزی روستا را دانش‌بنیان کنیم، افزود: باید دهکده کشاورزی صنعتی در روستاها ایجاد کنیم.

با ساماندهی انشعابات سازه های غیرمجاز جلوی هدر رفت پول بیت المال گرفته می شود

بیژن پولادی مقام عالی دولت در شهرستان نور در دیدار استاندار مازندران با دهیاران و شوراها روستاها گفت: روستاها از نظر سیما و منظر روستایی نسبت به دیگر شهرها تفاوت فاحشی دارند که نشان از همدلی دهیاران و شوراها دارد که همین امر باعث جذب بیشتر گردشگران به این منطقه شده است.

فرماندار شهرستان نور مشکل عمده در شهرستان نور خصوصا چمستان در طول سال های متمادی را بیش از ۱۷ هزار سازه غیرمجاز دانست و افزود: متاسفانه در طول زمان هیچ اقدامی برای انشعابات آن ها صورت نگرفته است و باعث تلفات ۳۰ درصدی در بخش چمستان شده است که مستلزم استفاده از قانون ماده ۴ است. چرا که با ساماندهی از هدر رفت بیش از ۸ میلیارد تومان از پول بیت المال جلوگیری می شود و با حل این موضوع بسیاری از مشکلات منطقه مرتفع خواهد شد

وی ادامه داد: متأسفانه برخی دستگاه ذیربط در پاسخ استعلام استنکاف می کند.