به گزارش خبرنگار برترین خبر؛ این مراسم به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و با حضور پرشور و باشکوه مردم شهرستان نکا،معاون سیاسی امنیتی فرماندار ،شهردار،رییس و اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان و دیگر مسوولین شهرستانی در پارک ملت برگزار شد.

از جمله برنامه های این مراسم   قرائت آیات جان بخش و روح نواز کلام الله مجید، مولودی خوانی مداح و ذاکر اهل بیت و گروه موسیقی محلی مازندرانی بود که شور و سرور مضاعفی به این برنامه داده شد.

رسول مهربانی ها بنابر بسیاری از روایات در هفدهم ماه ربیع الاول در شهر مکه مکرمه چشم به جهان گشودند اما اهل تسنن معتقدند که ولادت ایشان روز دوازدهم ماه ربیع الاول است، به همین دلیل فاصله بین این دو تاریخ در ایران به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
امام جعفر صادق علیه السلام ششمین امام بزرگوار هستند که در هفدهم ماه ربیع الاول در شهر مدینه منوره چشم به جهان گشودند.
ایشان در طول حیات پربرکت خود توانستند نهضت علمی و فرهنگی بزرگی را شروع نمایند و پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کنند تا جاییکه از مذهب شیعه دوازده امامی به عنوان مذهب جعفری و از آن حضرت به‌عنوان رییس مذهب شیعه یاد می‌شود.

در شهرستان نکا نیز مانند تمام نقاط ایران اسلامی در هفته وحدت ضمن همکاری همه ارگان های شهری و مردم با برگزاری این مراسم ها عشق و محبت خود را به پیامبر اکرم و خاندان پاک ایشان ابراز کردند

 

خبرنگار: مهناز قبادی