به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه های نماز جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا،انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد:  توجه به مرکز عبادی، تربیت فکر و اندیشه یعنی مساجد از اصول تقوا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف تشریع جهاد در اسلام حفظ مراکز بندگی خدا از شر دشمنان است،تصریح کرد: دشمنان برای اینکه مسلمین را به اختلاف و انحراف بکشانند،محور اتحاد و وحدت امت اسلامی یعنی مسجد را هدف قرار داده اند.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: ویروس کرونا نباید بهانه ای برای بسته شدن در مساجد باشد بلکه درب های مساجد باز و مومنین حضور داشته باشند و روحانیون هم برنامه های متنوع نیاز نسل جوان را در مساجد پیاده کنند.

حجت الاسلام احمدی از علما و فضلا قم خواست تا به شهرستان نور هجرت کنند و در ادامه گفت: همچنین علما این شهرستان مکلفند مساجد را با حضور خود شاداب و پر رنگ از جمعیت کنند و برنامه های دینی که رسالت اصلی آنان در عرصه تبلیغ است را به نمایش بگذارند.

وی بیان کرد: دشمنان با بهترین برنامه ها به عناوین مختلف و با یارگیری بعضی از اتوکشیده های منحرف و غافل در داخل کشور،مساجد را خالی می کنند و خالی شدن مساجد از مردم و متدینین نیز به معنی تسلط دشمن همه جانبه و تزریق انحراف اندیشه های خدا ناباوری است.

امام جمعه شهرستان نور میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را تبریک گفت و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها یک نمونه برجسته در تاریخ و نمایش معرفت،بصیرت و شجاعت است.

وی یادآورشد: زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه در متن تاریخ است و زینب کبری سلام الله علیها نشان داد که عفاف زنانه را می توان به عزت مجاهدان تبدیل کرد.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه روز پرستار درحقیقت مساله مهم تضمین سلامت در جامعه است،خاطرنشان کرد: دو نعمت امنیت و سلامت در میان مردم مجهول است و در صورت از دست دادن آن ها متوجه اهمیت آن خواهیم شد.

امام جمعه شهرستان نور ادامه داد: یک پرستار سراسر عشق و عاطفه است و هزینه همه وجود انسانی را تقدیم بیمار می کند تا آن را نجات و سلامتش را تضمین کند هر چند مسئولین امر موظفند که مشکلاتشان را حل و فصل کنند.

وی گفت: در این ایام مرارت ها و محنت هایی را از مدیران امر در عرصه پزشکی در بیمارستان و مرکز بهداشت نسبت به پرستاران این شهرستان دیدم که متاسفانه برخی از پرستاران متعهد و با تجربه از این بیمارستان به دیگر بیمارستان ها و حتی دیگر شهرستان ها هجرت کردند و این اصلا زیبنده نیست.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: در مذاکرات وین در صورت حضور آمریکایی ها شرط اساسی ایران اسلامی رفع همه تحریم ها و تضمین عملی آن ها است.

امام جمعه شهرستان نور ادامه داد: کارشناسان معتقدند که گره زدن نجات اقتصاد به مذاکرات یک جنگ روانی است چرا که ۲۰ درصد از مشکلات اقتصادی به مذاکره ارتباط دارد و ۸۰ درصد آن را باید در جای دیگر چون اصلاح ساختارهای معیوب اقتصادی، اصلاح ساختار بود که مبتنی بر شفافیت، اصلاح ساختار های مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی از کانون های قدرت و ثروت جست وجو کرد.

وی افزود: در کشور حدود ۱میلیون و ۷۰۰ هزار خانه های خالی وجود دارد که سهم بانک ها از این خانه های خالی از همه بیشتر است،همچنین توسعه بانک ها و خلق پول بی رویه بزرگترین خیانت به ملت بوده است.

حجت الاسلام احمدی گفت: اگر عرضه کالا به بازار به صورت مستقیم صورت گیرد، دیگر با افزایش قیمت و چالش ها مواجه نخواهیم شد.

امام جمعه شهرستان نور معتقد است :اصحاب فرهنگ،کارشناسان و غیره باید در مورد آسیب های فرهنگی نظر دهند و وارد فاز اجرایی شوند.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر در اخذ عوارض،صدور مجوزها مراقب باشید تا حق کسی ضایع نشود.

حجت الاسلام احمدی یادآورشد: طرح تفضیلی شهر نور باید هر چند سال بازنگری شود تا مسائل خارج از قانون دنبال نشود.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه دو میدان در شهر نور خالی از المان است،خاطرنشان کرد: از شهردار و شورای اسلامی شهر نور میخواهم تا درست ترین برنامه ریزی صورت بگیرد و المانی متناسب با میدان امام خمینی و میدان مصلی ایجاد شود و مانند المان قبلی که هزینه گزافی را بر بیت المال تحمیل کرد و قرار بود ۳ میلیارد به فروش برسانند و پولش را به بیت المال برگردانند،نشود.

 

گفتنی است در پایان نماز جمعه از زحمات و خدمات شبانه روزی پرستاران زحمتکش بیمارستان امام خمینی نور بمناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار تجلیل صورت گرفت.