به گزارش اختصاصی برترین خبر ، سرپرست آموزش و پرورش نور در آیین جشن شکوفه ها و افتتاح دبستان غیردولتی نیکان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید گفت: در شهرستان نور حدود ۱۳۲۵۰ دانش آموز وجود دارد که از این تعداد ۱۱۱۹ دانش آموز پایه اولی هستند.

وی تصریح کرد: دبستان غیردولتی نیکان با امادگی کامل و در محیطی بسیار زیبا برای ورود دانش آموزان آماده شده است و امیدواریم  شاهد کسب مدارج علمی بالای این دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی باشیم.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان نور تصریح کرد: آینده کشور به دست دانش آموزان است.

کیفیت آموزش مهمترین اولویت است

روح الله پورمتقی موسس مدرسه غیرانتفاعی نیکان در گفت وگو با خبرنگار برترین خبر اظهار کرد: مدرسه غیرانتفاعی نیکان از سال ۱۳۹۴ تاسیس و در مکان استیجاری فعالیت داشت و زمین مدرسه در سال ۱۳۹۸ تهیه شد.

وی تصریح کرد: نقشه های مدرسه زیرنظر نوسازی استان تهیه و محاسبات خاک آن نیز انجام شد که متاسفانه با شیوع کرونا مواجه شدیم.

این دبیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مراحل ساخت مدرسه ۱۲ ماه و با هزینه ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام شده است ، خاطرنشان کرد:این مدرسه با مساحت زیربنا ۳۰۰ متر در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و دو طبقه بنا شده است که طبقه همکف محیط اداری و پیش دبستانی و طبقه اول شامل ۶ کلاس درس و طبقه دوم را کارگاه کامپیوتر و آزمایشگاه تشکیل می دهند.

پورمتقی با بیان اینکه ظرفیت نوسازی مدرسه حدود ۱۶۰ نفر است ، افزود: با توجه به اینکه کیفیت آموزشی مهمترین اولویت ما در این مدرسه است بنابراین سعی نداریم بالاتر از ظرفیت دانش آموز را ثبت نام کنیم.

وی با اینکه هنوز در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا قرار داشتیم کم کم وسایل نرم افزاری وسخت افزاری به مجموعه اضافه شد اما مدارس همچنان غیرحضوری بود.

پورمتقی ادامه داد: امسال با کم شدن ویروس کرونا و حضوری شدن مدارس افتتاح رسمی مدرسه غیرانتفاعی نیکان با حضور مسئولین آموزش و روش صورت گرفت.

موسس مدرسه غیرانتفاعی نیکان بیان کرد: این مکان دارای ۷ معلم پایه، ۲ معلم مازاد ، ۴ پرسنل اداری و ۲ پرسنل کمکی است که ۱۲ نفر از آن ها تحت پوشش بیمه قرار دارند و همچنین از ۲ معلم باز نشسته به صورت حق التدریس نیز استفاده می شود.