به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی درخطبه های نمازجمعه امروز ۱۲ تیرماه ضمن رعایت مومنان به رعایت تقوا و ترک محرمات و تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت اظهار کرد: هر کس در این روز با عظمت آن امام رضا(ع) را در خراسان زیارت و به او متوسل و ممسک شود سراسر زندگی اش نورانیت و شادابی و به دور از اندوه خواهد بود

وی تصریح کرد: از منظر امام رضا (ع ) پیوندبا خویشاوندان و عمیق نگری در دین از صفات متقین و بهترین ره توشه تقوا است.

امام جمعه نور با اشاره به اینکه سراسر دنیا را شدائد و بلاها فرا گرفته است،خاطرنشان کرد: مصیبت ها و از دست دادن عزیزان و برخورداری از نعمت ها نوعی امتحان الهی است و اهل تقوا باید با استفاده از صبوری و استقامت به عنوان یک مومن اهل دین و دیانت از دنیا و این زندگی به آخرت سفر کنند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه استان مازندران و شهرستان نوربرای رسیدن شهدای مدافع حرم لحظه شماری می کنند، یادآورشد: علی جمشیدی مدافع حرم ال الله و ارزش ها که برای دفاع از دین ، مکتب ، اعتقاد، ناموس ، مسلمین و مردم لباس جهاد و مجاهد برتن کرد و در آن سوی مرزها با مستکبرین و جریان تکفیری داعش که ولیده وهابیت و استکبار جهانی جنگید و مبارزه کرد و در این راه به فیض عظمی شهادت نائل آمده است.

وی افزود: پیکر مطهر شهید علی جمشیدی پس از گذشت ۴ سال دور از خانواده در حال بازگشت است و ما این روزها منتظر بازگشت پیکر مطهر و منور این شهید عالی مقدار هستیم.

*شهدای مدافع حرم الگوی جوانان

امام جمعه نور با اشاره به اینکه شهیدعلی جمشیدی و شهدای مدافع حرم به عنوان الگو برای جوانان و نوجوانان هستند، در ادامه گفت: این شهدا که از مکتب مقاومت و سردار دلها حاج قاسم سلیمانی درس ها آموختند خود الگو شدند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مسئولین باید به شهدا اقتدا کنند، تصریح کرد: ورود پیکرهای مطهر شهدا به شهرهمچون زمانی که در حیات بودند جامعه را از گناه و معصیت و غبار تنگ نظری می زداید و بار دیگر اتحاد و انسجام و همدلی را به کشور بر می گرداند و به همه یاد می دهد که باید از انقلاب ، نظام ، اسلام و ناموس این کشور دفاع کنند.

*راه مقابله با فساد مالی قطع دست مفسد است

وی یکی از از ماموریت های اصلی در گام دوم انقلاب را ساماندهی اقتصاد و معیشت دانست و افزود: لازمه این ساماندهی مبازره  با فساد است که در همین خصوص مقام معظم رهبری در سخنرانی هفته قوه قضائیه خواستار احیا حقوق عامه شدند باید در در سایه مبارزه با فساد و بدون ملاحظه بدون اغماض با مفسد انجام شود تا مایه امیدواری برای مردم باشد.

امام جمعه نور گفت: راه مقابله با فساد مالی و اقتصادی قطع دست مفسد است.

*شهرداری وشورا مهمترین عامل توسعه شهری

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر مهمترین عامل پیشرفت و پسرفت یک شهر هستند که با عملکرد درست و به موقع خود توسعه و پیشرفت را به ارمغان خواهند آورد.

وی ادامه داد: دهیاری ها به همراه حمایت شورا و بزرگان روستا نقش مهمی در احیا و پیشبرد روستاها ایفا می کنند.

* اطاعت از ولی امرمسلمین، اطاعت از خداست

امام جمعه نوربا اشاره به گلایه مقام معظم رهبری به ویروس کرونا گفت: فداکاری ها و مجاهدت های داوطلبانه همه جانبه کادر درمان ، مردم ، خیرین و نیروهای مسلح ایران به عنوان یک کشور موفق در دنیا معرفی شد اما این موضوع به ابتدای شیوع ویروس بودو اکنون آن مجاهدت ها از سوی مردم و مسئولین سست شده‌است. بعضی از استان ها قرمز اعلام شده و ما در معرض خطر جدی هستیم، مردم لطفا رعایت کنند چراکه اطاعت از ولی امرمسلمین، اطاعت از خداست .

وی افزود:  با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ،پرهیز از اجتماعات و استفاده از ماسک علاوه بر عمل کردن به فرامین مقام معظم رهبری جان خود را هم در برابر این ویروس حفظ خواهیم کرد.