به گزارش اختصاصی خبرنگار برترین خبر ، حجت الاسلام قنبر علی احمدی در دومین جلسه شورای فرهنگ و عمومی شهرستان نور با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) که نماز جمعه در راس همه امور است ،اظهار کرد: نماز جایگاه بسیار رفیعی دارد و در سایه عنایت به نماز و اهمیت آن روح ،جایگاه حقیقی خود را پیدا می کند و تمام حقیقت انسان را در تسخیر خود قرار می دهد.

وی تصریح کرد: نماز حافظ ، مبین و مبشر است که انسان را به اوج اعلا می رساند.

نماز جمعه در درون خودروشنگری ، آگاه سازی و بصیرت افزایی دارد

امام جمعه نور با بیان اینکه نماز جمعه یکی از بهترین نمازها است ،خاطرنشان کرد: نمازجمعه در درون خود روشنگری ، آگاه سازی و بصیرت افزایی دارد.

حجت الاسلام احمدی افزود: انسان مسیر درست زندگی را می تواند در سایه خطبه های خطیب جمعه بیاموزد.

وی یادآورشد: لبریز شدن اخلاص و ایمان و رسیدن به جایگاه بالا با داشتن حضور قلب در نماز جمعه اتفاق می افتد.

امام جمعه نوربا اشاره به اینکه نماز جمعه تریبون حاکمیت است ،گفت: درعصر حاضرحاکمیت در قامت ولی فقیه مقام معظم رهبری تجلی پیدا کرده و نمازجمعه تبیین و تشریح و تفسیر فرمایشات مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه نماز جمعه جایگاه استیفای حقوق مردم است،ادامه داد: نماز جمعه حق مردم و محرومین و ضعفا را استیفا می کند وتوسط این تریبون مشکلات مردم تجریه و تحلیل و به گوش مردم رسانده و مسئولین در صدد حل آن مشکل اقداماتی را انجام می دهند.

وی استکبار ستیزی را یکی دیگر از جایگاه های نماز جمعه دانست و افزود: جایگاه وخطبه های نماز جمعه در حقیقت یک روشنگری جایگاه تحرکات دشمن است.

امام جمعه نوربا اشاره به اینکه نمازجمعه درحقیقت انسجام ملی است،یادآورشد: ۹۰۰ پایگاه نمازجمعه هرهفته با اجتماع عظیم مردم و مسئولین را به همدلی و وحدت دعوت می کنند .

حجت الاسلام احمدی بیان کرد:ارتباط وسیع با همه ادارات سارمان ها و نهاد ها یکدیگر از جایگاه های ارزشمند نماز جمعه است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه خود یک رسانه است،افزود: آگاه سازی ، تفسیرو تبیین همه جانبه در حوزه های مختلف وارتباط با همه اصحاب رسانه و سایت ها را هم می توان از دیگر جایگاه نماز جمعه نام برد.

امام جمعه نور با بیان اینکه در ایام کرونا هرگز نماز جمعه تعطیل نشد،خاطرنشان کرد: نماز جمعه در این دوران رسالت خود به گونه ای دیگردر قالب خطبه های مجازی یا پیام جمعه و یا به صورت نوشتاری در سراسر کشور هر جمعه انجام داده است.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه در طول مدت کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی برقرار بود و مردم با مراجعه به دفتر مشکلات خود را بیان و و ازطرف دفتر و ستاد نماز جمعه پیگیری می شد.

وی گفت: بخش برادران و خواهران ستاد نماز جمعه فعالیت خود را همه جانبه انجام می دهد و اقدامات بسیار زیادی در بخش عمران و درمان و فرهنگی انجام شده است .

احیای نماز جمعه یکی از وظایف مسئولین است

حجت الاسلام رزاقی در ادامه جلسه اظهار کرد: اسلام به اجتماع اهمیت زیادی داده و نماز جمعه درواقع اجتماع هفتگی مسلمان است .

وی تصریح کرد: بعد از اوایل انقلاب مردم برای شرکت در نماز جمعه با وجود گرمای تابستان و کمبود امکانات شور و حال خاصی داشتند اما متاسفانه هر چه از سال۵۷ که دور شدیم این اشتیاق علیرغم امکانات رفاهی کمتر شده که خود نوعی آسیب است و باید برطرف شود.

امام جمعه ایزدشهرخاطرنشان کرد: اتحاد و روحیه اخوت و برادری در جامعه و ایجاد شادابی و نشاط یکی ازآثار بسیار زیاد نماز جمعه است.

حجت الاسلام رزاقی گفت: نماز جمعه هم دشمن شکن و هم هم مشکلات مادی و معنوی مردم را برطرف می کند.

وی ادامه داد: احیای نماز جمعه یکی از وظایف مسئولین است که حداقل ماهی یک بار و حتی با خانواده شرکت کنند چرا که حضور مسئولین در نمازجمعه باعث شادی مردم می شود.

امام جمعه ایزدشهربا اشاره به اینکه ائمه جمعه فراجناحی هستند، افزود: ائمه جمعه فقط فرامین مقام معظم رهبری را برای جامعه تبلیع می کنند و علاوه بر اینکه حرف خود را به صراحت می زنند،حق مردم را از مسئولین و سه قوه مطالبه می کنند و اصولگریا اصلاح طلب برای آن ها فرقی ندارد.

۸۰ درصد مبتلایان از تجمعات است

دکتر سید حمید حسینی در این جلسه گفت: متاسفانه پیک دوم کرونا را دراستان مازندران و شهرستان نورشروع شده و بخش وسیعی از مردم شهرستان را درگیر کرده و درصد ابتلا بسیار بالا است.

وی اظهار کرد: متاسفانه تست کرونا ۸۰ درصد از افراد طی ۱۴ روز گذشته مثبت شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۵ بیمار بومی و ۹ بیمار غیربومی دربیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور بستری هستند و  ۲۰نفراز بومیان هم در دیگر شهرستان ها دوران بستری خود را سپری می کنند.

دکتر حسینی یادآورشد: از اول شروع ویروس کرونا در مجموع ۶۲۵ بیمار بستری شدند که ۴۳۱ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور و ۱۹۵ نفر خارج شهرستان ها بستری شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه رویان و شهرنور و چمستان وضعیت خوب نیست و تعداد افراد بستری بسیاربالا است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نورگفت: روستاهای تاشکوه رویان ، سلیاکتی نورو عبدالله آباد چمستان وضعیت مبتلایان بسیار بالااست.

دکتر حسینی با بیان اینکه لطفا همشهریان ازهر گونه تجمع خودداری کنند، افزود: انتظار داریم که مراسم تشییع ، تدفین ،ترحیم برگزار نشود چون ۸۰ درصد مبتلایان از همین تجمعات و مراسم ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیک اول ویروس کرونا افراد بالای ۶۰ سال را درگیر خود می کرد اما در این پیک کودکان، جوانان ، میانسالان همه درگیرهستند و باید مراقبت ها بیشتر شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نورگفت: در حال حاضر ۱۰۷۴ فرد مشکوک مشمول قرنطینه در شهرستان وجود دارد که با احتساب خانواده ۲۲۲۸ نفر می شوند

دکتر حسینی یادآورشد: همشهریان حتی المقدور ازمنازل خارج نشوند ودر صورت بیرون آمدن حتما از ماسک استفاده کنند وهمچنین علاوه بر رعایت فاصله یک متراز دیگران  شستشوی  مکرر دست ها را حتما انجام دهند.

امضاءتفاهم نامه با مشترکینی که مولد خود تامین دارند

مدیرامورتوزیع نیروی برق شهرستان نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی زیادی درسال ۹۸ و ۹۹ انجام شده است، اظهار کرد: از ظرفیت و پتانسیل فضای مجازی موجود در سطح شهرستان به صورت گسترده جهت انتشار پیامهای مدیریت مصرف برق استفاده شده است .

وی یکی از اقدامات مهم اداره برق را امضاءتفاهم نامه با مشترکینی که مولد خود تامین داشتند عنوان کرد و گفت: در راستای این همکاری مشترکین در ساعات پیک مصرف، خود را از شبکه سراسری برق خارج و از ظرفیت های موجود در فضایی که دارند استفاده می کنند.

ترخان افزود: پایش مصرف برق ادارات از جمله کولر و روشنایی در ساعت قبل و بعد از ظهریکی دیگر از اقدامات این اداره بوده است.

مدیرامورتوزیع نیروی  برق شهرستان نورادامه داد: مبارزه با انشعابات غیرمجاز درایام پیک هم از جمله اقداماتی که همکاران هر روزه در حال انجام هستند.

وی افزود: ادارات موظفند سالیانه ۱۰ درصد از مصرف خود را نسبت به گذشته کاهش دهند.

مهندس ترخان یادآورشد: تلاش ما بر این است که برق هیچ مشترکی قطع نشود اما در حال حاضر۲۱ روز از سقف مصرف شهرستانی عبور کردیم که همشهریان باید مدیریت مصرف برق را در زمان پیک داشته باشند.

گفتنی است در پایان جلسه مدیرامورتوزیع نیروی برق شهرستان نور از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به دلیل مدیریت در مصرف برق با اهدا لوح سپاس قدردانی کرد.