به گزارش برترین خبر ، در شهرستان محمودآباد سال‌ها زباله‌ به حال خود رها شده و هربار مسئولان ذی‌ربط وعده ساماندهی و ایجاد محلی استاندارد برای دپوی پسماند این شهرستان را می‌دهند اما تاکنون این وعده‌ها تحقق پیدا نکرده است و هنوز اندرخم پیدا شدن زمینی مناسب مانده‌اند.
شهرستانی که دارای جاذبه‌های طبیعی و با پتانسیل‌های فراوان همانند گردشگری بوده و کوتاه‌ترین فاصله را تا پایتخت دارد متاسفانه مورد کم‌توجهی مسئولین قرار گرفته است؛ شاید هم بتوان علت این کم توجهی به معضل زباله را نبود هماهنگی میان نهاد‌های مختلف شهری، زیست محیطی و گردشگری و خصوصا شهرداری و شورای شهر محمودآباد دانست.
مهم‌ترین چالش امروز شهرستان مشکل زباله و تهیه زمین مناسب برای دپوی پسماند است؛ ناکارآمدی برخی مدیران شهری در مدیریت درست که جزو ارکان اصلی توسعه شهری بوده باعث شد تا محمودآباد که از شهرهای توریستی استان مازندران به‌شمار می‌رود، محیطی بسیار آلوده و نامطبوع در کنار چهره دریا داشته باشد.

معضل زباله؛ پاشنه آشیل شهرداری محمودآباد
علیرضا شریعت فرماندار محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران و فعالان مجازی این شهرستان که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در سالن شماره ۲ فرمانداری برگزار شد، در خصوص دپوی زباله کنار ساحل محمودآباد و معضل بوی بد آن در ابتدای ورودی این شهرستان اظهار کرد: پیگیر گرفتن ۵ هزار متر زمین برای دپوی زباله هستیم اما تاکنون این امر محقق نشد.
وی با اشاره به اینکه علی‌رغم تلاش زیاد برای خارج کردن زباله از منطقه دپوی فعلی اما همچنان این امر محقق نشد، تصریح کرد: درخواست زمین از مسئولان بالا دست مانند استاندار امکان‌پذیر نیست و متاسفانه هنوز نتوانستیم به درستی این معضل را در شهرستان حل کنیم.
فرماندار محمودآباد با تاکید بر اینکه دغدغه زباله و کار اجرایی آن مربوط به شهرداری است، افزود: عدم مدیریت درست شورای شهر و نداشتن شهرداری با مدیریتی قوی باعث شد تاکنون راه‌حل مناسبی برای مشکل طلای کثیف در این شهرستان مطرح نشود.
شریعت عنوان کرد: پاشنه آشیل معضل زباله و تکرار مطرح کردن مشکل آن، برعهده ی شهرداری محمودآباد است که متاسفانه مدیریت درست در این مجموعه صورت نگرفت.

ظرفیت‌‌های گردشگری؛ فراموش شده در محمودآباد
وی در ادامه از ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای محمودآباد در بحث گردشگری چنین گفت: متاسفانه این شهرستان هنوز با پتانسیل گردشگری تعریف نشده است.
فرماندار محمودآباد خاطرنشان کرد: ۲ سوم اشتغال در این شهرستان در حوزه گردشگری بوده که ۷۰ درصد را در بر می‌گیرد.
شریعت با اشاره با اینکه با شیوع کرونا؛ معیشت و سلامتی مردم به خطر افتاده است، تصریح کرد: می‌توان با برنامه‌ریزی درست در جهت پیشگیری و طرح راه‌حل‌های مناسب حرکت کرد و جامعه را پویا و فعال نگه داشت.

آموزش لازمه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

صدیقه حق‌شناس معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری محمودآباد در ادامه جلسه ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل گفت: زمانی که بحث پدافند غیرعامل مطرح می‌شود، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با پدافند غیرعامل کمک می‌کند تا بهتر بتوانم در مقابل آسیب‌های اجتماعی مقاومت کرده و راه‌حل‌‌های مناسب را اجرا کنیم.
معاون فرمانداری محمودآباد خاطرنشان کرد: قبل از اینکه کاری را انجام دهیم باید آموزش آن صورت گیرید که خوشبختانه آموزش و پرورش شهرستان ورود پیدا کرد و امیدوارم برنامه‌های درستی در این راستا صورت گیرد.