به گزارش برترین خبر ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز چهارشنبه در جلسه فوق العاده ستاد کرونای شهرستان آمل که با حضور معاون سیاسی استاندار برگزار شد  و ضعیت آمل را نگران کننده توصیف کرد و گفت: طی دو هفته گذشته وضعیت شهرستان آمل قرمز اعلام شده است که  باتوجه به تداوم این وضع تعداد بیماران در بیمارستانهای این شهرستان به حداکثر رسید که شرایط را نگران کننده و از کنترل خارج کرده است .

دکتر سید عباس  موسوی با بیان اینکه آمل به عنوان منطقه قرمز کشوری شناخته شده است افزود: اگر نتوانیم ورودی و خروجی بیماران در بیمارستان ها و گسترش بیماری را مدیریت کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد و کار حوزه سلامت بسیار سخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه خواسته ی ما در جلسات قبلی خلوت شدن شهر و قطع  زنجیره ارتباطی شیوع ویروس بوده است  گفت : اما متاسفانه با این شیوه به نتیجه مطلوب نرسیدیم و در حال حاضر باید برای شهرستان آمل تصمیمی جدی گرفته شود که اولویت این تصمیمات باید تعطیلی فعالیت‌های کم‌اهمیت باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی باید تصمیمی گرفته شود که به مردم کمترین آسیب وارد شود ادامه داد: با وضعیت نگران‌کننده‌ای که در قسمت مرکزی استان بویژه آمل مشاهده می شود نگاه ما این است که شهرستان نیاز به قرنطینه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: باتوجه به اینکه  آمار متوسط بستری در آمل نسبت به بقیه شهرستانهای استان و حتی کشور بیشتر است و بیماران نیاز به ۱۴ روز قرنطینه دارند نسبت به مدیریت ویروس کرونا در این شهرستان هوشدار داد.

محدودیت های کرونایی در آمل به مدت یک هفته دیگر تمدید شد

فرماندار آمل نیز در این جلسه گفت : تعطیلی اماکن عمومی و مشاغل پرخطر همچون تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی،ارایشگاه ، که به مدت یک هفته اعلام شده بود، باتوجه به اعلام وضعیت بحرانی از سوی ستاد کرونای استان در شهرستان آمل، محدودیت های اعلام شده به مدت یک هفته دیگر تمدید گردید و برگزاری هرگونه تجمع نیز در سطح شهرستان ممنوع خواهد بود.

سید جعفر رسولی بیان داشت : باید  فعالیت حمل و نقل عمومی در سطح شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شود و هلال احمر نسبت به استقرار ایستگاه سلامت در چند نقطه از شهر جهت شناسایی افراد بیمار و تست سلامت شهروندان اقدام نماید.

وی همچنین تاکید کرد: نیروی انتظامی نیز با همکاری اصناف و شبکه بهداشت ودرمان نسبت به بازرسی و سرکشی از بازار اقدام و در صورت عدم رعایت مصوبات جلسه از سوی بعضی از واحدهای و کسبه ها با آنها برخورد قانونی  صورت گیرد.

فرماندار آمل در ادامه  از اتحادیه های شهرستان خواست تا با همکاری بیشتر جهت تعطیلی بازار که یکی از عوامل گسترش بیماری در بین مردم می باشد اقدام کنند تا با تعطیلی یک هفته ای زنجیره گسترش بیماری قطع و شهرستان به حالت عادی خود بر گردد .

گفتنی است شهرستان آمل  یکی از ۱۳ شهرستان با وضعیت قرمز در استان مازندران است که طی  دو هفته اخیر با سیر صعودی بیماران کرونایی در این شهرستان ، بیماران بستری  از مرز ۴۵۰ نفر عبور کردند.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و در پیک دوم این بیماری که از نیمه دوم تیرماه در استان بار دیگر  روند صعودی به خود گرفت به طوری که هم اکنون  بیش از یکهزار و ۸۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تحت درمان قرار دارند./ .irna