استانها » مازندران
کد خبر : 1056
سه شنبه - 24 آبان 1395 - 15:46
شهردار نور:

شهر نور با دارا بودن بیشترین ساحل و پارک جنگلی بهترین گزینه برای احداث اسکله و تفرجگاه ساحلی است+عکس

پکیج هفت هکتاری مجموعه بهینه سازی و ساماندهی سواحل که طرح اولیه آن تدوین شد و اخیرا با شورای شهرمجوز گرفته شد در جهت دادن آگهی ، که با ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ..

شهر نور با دارا بودن بیشترین ساحل و پارک جنگلی بهترین گزینه  برای احداث اسکله و تفرجگاه ساحلی است+عکس

به گزارش برترین خبر ، درجلسه ای که با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران و شهرداران و مسئولان مرتبط با آزادسازی حریم دریایی شهرستان نور در فرمانداری برگزار

شد سید صابر سجادی شهردار نوراظهار کرد:اجرای طرح جامع خیابان ساحلی درشورای عالی معماری کشور و همچنین کمیته ساماندهی سواحل به تصویب رسید.

وی افزود: با گرفتن شرح خدمات ازسازمان  گردشگری و راهنمایی  مشاورین ، کل مسیر۱۲ کیلومتر خیابان ساحلی که طرح تفرجگاه ساحلی را دارد به بهترین فضا ی تفریحی ، گردشگری تبدیل خواهیم نمود.

شهردار نور در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه خیابان منتهی به اسکله کنونی، ساماندهی شده و این خیابان به خیابان اصلی شهر متصل خواهد شد و فضای بسیار مناسب ساحلی و گردشگری را دارست، و همچنین هزینه و سرمایه گذاری در دوره های گذشته صورت گرفته و برای به هدر نرفتن این سرمایه گذاری انجام شده،  به دنبال اخذ مجوز های لازم برای گسترش این اسکله هستیم.

وی تصریح کرد: پکیج هفت هکتاری مجموعه بهینه سازی و ساماندهی سواحل که طرح اولیه آن تدوین شد و اخیرا با شورای شهرمجوز گرفته شد در جهت دادن آگهی ، که با ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و پیگیری از طریق سازمان بنادر برای ایجاد تفرجگاه وفضای عمومی که شامل شناگاه مجزا اقایان و بانوان می شود.

وی در پایان تاکید کرد: شهر نور با دارا بودن بیشترین ساحل و داشتن پارک جنگلی و فضای بسیار مناسب بهترین گزینه  برای احداث اسکله و تفرجگاه ساحلی است.

فرماندار نور با تاکید بر تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی و قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، از آمادگی تمامی دستگاه های شهرستان برای آزادسازی نوار ساحلی این منطقه اعلام کرد.

هادی خنجری در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان نور افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی و قضایی شهرستان، تاکنون اقدامات موثری در جهت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی داشته اند.

وی گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی اصلی دریا می تواند با استفاده از تمامی ظرفیت ها در این زمینه ورود کند. فرماندار نور همچنین با اشاره به برنامه گردشگری دریایی در این منطقه گفت: نگرانی ما علاوه بر صنعت گردشگری دریایی ، مشکلات زیست محیطی مناطق ساحلی است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این جلسه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را یک فرایند مستمر و پویا دانست و گفت: بر این اساس، تصمیمات لازم برای بهره برداری صحیح از تمام ظرفیت های بالقوه مناطق ساحلی و توسعه متوازن گرفته می شود.

سیاوش رضوانی ، بررسی روش های مختلف حفاظت از نوار ساحلی در برابر تأثیرات ناشی از وقوع پدیده های دریایی و توجه به الزامات زیست محیطی را از مهمترین اهداف این طرح بر شمرد.

2