به گزارش برترین خبر،  سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) نور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه به علت کم توجهی های که در گذشته به این منطقه و بیمارستان نور شد در ایام پیک ترافیک شاهد جمعیت گسترده ای در منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی بازدیدی که از بیمارستان به عمل آمد بیشتر بیماران مسافر بودند، تصریح : با توجه به اینکه شهرستان نور منطقه ای خوش آب و هوایی است بیشتر مسافران افراد کهنسال را برای استراحت به همراه خود می آوردند و زمانی که دچار مشکل می شوند ‌به بیمارستان مراجعه می کنند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: متاسفانه امکانات بیمارستان امام خمینی(ره) نور بسیار ضعیف است و مردم در فضای بیمارستان سرگردان هستند. حتی دستگاه سی تی اسکن که کار بسیار معمول است و در سراسر استان این امکانات وجود دارد اما در این بیمارستان بسیار فرسوده و از کیفیت ضعیف برخوردار است.

حسینی پور گفت: متاسفانه خدمات ارائه شده علیرغم اینکه کادر پزشکی و پرستاری و مدیریت بیمارستان حداکثر توان خود را برای پاسخگویی به بیماران با ظرفیت محدود انجام می دهند اما با پذیرش زیاد بیماران همخوانی ندارد‌.

وی یک سری اقدامات را برای بیمارستان امام خمینی (ره) نور اورژانسی دانست و افزود: طی صحبتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران انجام شد تا یکماه آینده باید مدرن ترین دستگاه سی تی اسکن و همچنین دستگاه کولونوسکوپی و یک سری خدمات دیگری که به راحتی از استان قابل تامین است در این بیمارستان استقرار پیدا کند.

استاندار مازندران یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد تخت های موجود این بیمارستان پاسخگوی نیاز مراجعین نیست، یک سری کارهای درازمدت برای بیمارستان امام خمینی (ره)باید انجام پذیرد.

حسینی پور گفت: احداث ساختمان ۱۶۰ تختخوابی جدید با روند بسیار کند در حال انجام است که با وزارت بهداشت و درمان تماس حاصل شد تا اقداماتی را با فوریت برای بهره مندی بیشتر مردم این منطقه از امکانات بهداشتی و درمانی انجام دهند.

وی یکی از مشکلات را وضعیت پذیرش بیمارانی که تخصص آن ها در این بیمارستان وجود ندارد بیان کرد و افزود: بر اساس اصول دانشگاه علوم پزشکی مازندران با توجه به اینکه بیماری که در بیمارستان پذیرش می شود مسئولیتش به عهده بیمارستان است و اگر آن تخصص در بیمارستان وجود ندارد باید با خود(بیمارستان) اقدامات پذیرش بیمار را انجام دهد و بیمار را انتقال دهند مگر اینکه خود بیمار تمایل به درمان در خارج از استان را داشته باشد که با اختیار خود می تواند این کار را انجام دهد.

استاندار مازندران ضمن تشکر از کادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) نور خاطرنشان کرد: کادر درمان با عشق به بیماران می رسند نه با وظیفه ای که به گردن دارند چرا که این بیمارستان با کاهش ۴۰ درصد کادر پرستاری روبرو است همچنین با توجه به گلایه به حقی که مردم داشتند این بیمارستان دچار کمبود کادر تخصصی و فوق تخصصی است که با مدیریت بیمارستان جهت تامین نیرو نیز صحبت شده است.

حسینی پور ادامه داد: با توجه به گلایه بیماران دیابتی برای دسترسی آسان تر این بیماران به امکانات مورد نیاز خود، مقرر شد شبکه مدیریت بهداشت و درمان شهرستان نور پیگیری های لازم را جهت استقرار یک مرکز ویژه دیابت انجام دهند.

مجتبی محمدی رئیس بیمارستان امام خمینی ره نیز در حاشیه این بازدید گفت: طی بازدیدی که استاندار مازندران از بیمارستان امام خمینی ره نور به عمل آورند قول برطرف کردن برخی از امکانات مورد نیاز را طی مدت یک ماه آینده را داده است.

وی تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن ۱۶ یا ۳۲ اسلایس، دستگاه کولونوسکوپی، دستگاه اکو کاردیوگرافی بیماران قلبی از جمله امکاناتی که مقرر شد تا یک ماه آینده به این بیمارستان تخصیص داده شود.

رییس بیمارستان امام خمینی (ره) با اشاره به کمبود نیرو پرستاری در این بیمارستان تصریح کرد: عده ای از همکاران در دوران کرونا در قالب نیروهای ۸۵ روزه و نیروهای طرحی کمک بسیار خوبی برای این بیمارستان بودند که اکنون از کار خارج شده اند، چنانچه این نیرو ها در قالب نیروهای شرکتی و قراردادی جذب شوند مشکل کمبود نیرو نیز حل خواهد شد.

خبرنگار: زینب تذکاری 

مدیر مسئول: هادی جوزن