به گزارش برترین خبر ، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی، یک برنامه مقطعی نیست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، راهبرد رهایی بخش اقتصاد کشور است و برنامه یی مهم تر از آن نداریم و مدیران باید در این خصوص فعال تر عمل کنند.

استاندار با اشاره به این که علیرغم قرار گرفتن مازندران در شمار ۶ استان برتر کشور در اقتصاد مقاومتی، دستگاه های اجرایی باید فعالیت های خود در این راستا را جدی بگیرند، گفت: اقتصاد مقاومتی نباید در حد یک کار اداری تلقی شود، چرا که تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی آن قدر مهم است که مقام معظم رهبری راسا مسایل آن را به صورت مستمر دنبال می نمایند.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به اهمیت ایجاد تغییر در وضع پخت نان و کیفیت آن، تاکید کرد: باید عزم جدی و پیگیری هدفمند و با برنامه در خصوص نیروی انسانی، بهداشت، طبخ، کیفیت و وزن نان و نظارت دقیق بر مسایل مرتبط با پخت نان به عنوان یکی از محورهای ۵۴ گانه پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان صورت گیرد.

وی با بیان این که توسعه صادرات، از سیاست های مهم اقتصاد مقاومتی است و تولید با نگاه صادراتی باید صورت گیرد، خاطر نشان ساخت: باید ظرفیت تولید استان احصا شود و بر اساس برنامه ریزی دقیق نسبت به افزایش تولید و صادرات اقدام گردد.

استاندار با اشاره به این که راه اندازی پنجره واحد یک گام مثبت و رو به جلو در روند سرمایه گذاری در استان بوده است، یاد آور شد: فرایند استعلامات در جاهایی که لازم نیست به منظور سرعت بخشیدن به کار حذف شود و مدیران از اختیارات استانی تفویض شده استفاده نمایند.

ربیع فلاح، بر ضرورت پیوست زیست محیطی برای پروژه های مختلف تاکید کرد و افزود: اختیارات کامل و اظهار نظرها نباید در یکجا متمرکز شود و فرآیندهایی که موجب کند شدن روند کار در اعطای مجوز می شود، کنار گذاشته شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با تاکید بر این که باید به سرمایه گذاران احترام گذاشت و از اراده آنان برای سرمایه گذاری استقبال نمود، ابراز داشت: فرآیندهای انجام کار در پنجره واحد کوتاه شود.

 در این جلسه که معاونین استاندار مازندران و برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند، محمود نور بخش، رییس سازمان برنامه و بودجه استان، گزارشی از آخرین اقدامات این سازمان در حوزه سرشماری و ستاد اقتصاد مقاومتی ارایه نمود.

نوربخش با اشاره به این که در سرشماری نفوس و مسکن استان، قریب ۹۲٫۱ درصد پیشرفت کار داشته ایم که ۳ درصد بالاتر از نرم کشوری است، تصریح کرد: ۵۴ پروژه در برنامه اجرایی اقتصاد مقاومتی استان تعریف شده است و این ستاد تا کنون ۹ جلسه داشته است که از این تعداد ۶ جلسه در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری بوده است.


مازندران جزء 6 استان برتر در اقتصاد مقاومتی / هر فعالیتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
مازندران جزء 6 استان برتر در اقتصاد مقاومتی / هر فعالیتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد