به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: پذیرش نصیحت و خیرخواهی خیرخواهان از صفات متقین است چرا که نصیحت زنگارها را پاک می کند.باید بتوانیم از ظرفیت های موجود در جامعه استفاده کنیم و سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده خشت بنای اجتماع است، تصریح کرد: تشکیل خانواده و استحکام آن، یکی از موضوعات مهم و بر جسته در مکتب اسلام به ویژه مکتب تشیع و از سنت و سیره اهل بیت طاهرین است.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: خانواده به عنوان ساختمان یک جامعه محسوب می شود و فروپاشی خانواده نیز باعث از هم پاشیده شدن جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی افزود: موقعیت اقتصادی، اجتماعی، زیبایی ظاهری، افزایش نسل هیچ یک به تنهایی نمی تواند اساس تشکیل خانواده باشد.

امام جمعه شهرستان نور در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: درک وجود عالمین و سیره علمای ربانی از صفات اهل تقوا است.


وی تصریح کرد: حرمت معلمانی که در مسیر پیامبران الهی برای تربیت فرزندان این جامعه حرکت می کنند باید حفظ شود.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه اردیبهشت امسال، اردیبهشت حماسه، ایثار و شهادت است، افزود: شهادت حضرت حمزه(ع)، سالروز عبدالعظیم حسنی(ع)، بزرگداشت شیخ بهایی، شیخ صدوق، شیخ مفید، علامه شهید مطهری رضوان الله و سالروز شهدای مدافعان حرم استان مازندران و علی جمشیدی یکی از مدافعان حرم و شهید خانطومان از جمله مناسبت هایی است که باهم تلفیق شده است.

امام جمعه شهرستان نور روز بزرگداشت معلم را به معلمین تبریک گفت و افزود: معلمان صدای زنگ زندگی را در عرصه دانایی و دارایی، غیرت و مردانگی ، حیا و پاکدامنی به صدا در می آورند.

وی با بیان اینکه معلم جریان ساز و تمدن ساز است، ادامه داد: معلم تمدنی در مقابل تمدن منسوخ شده شرق و غرب عالم می سازد.

حجت الاسلام احمدی افزود: معلم هویت اسلامی را با ترویج غیرت دینی و آموزه های اسلامی و عفاف و حیا را به دانش آموزان می آموزد و با هویت ایرانی دانش آموزان را دلداده به وطن و پرچم تربیت می کند.

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: معلم آگاه و جریان ساز مراقب است تا دشمن در سنگر تعلیم و تربیت نفوذ نکند.

وی بیان کرد: معلم و عالم آگاه و آرمان گرا نمی گذارد تا دشمن در عرصه هنر و ورزش یارگیری کند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: افرادی امروز تفکر الحاد و کتاب هایی چون ناخدا باوری و ضد دین را ترویج می کنند که کشف حجاب محصول این تفکرات است.

امام جمعه شهرستان نور گفت: در شهرستان نور به انتظار این بودیم تا برای کارگران به مناسبت هفته کار و کارگر مراسم ویژه ای گرفته شود و از آنان در حوزه های مختلف تجلیل کنند.

وی با اشاره به سفر خود در بلده طیبه گفت: تجهیز بیمارستان، استقرار امامت جمعه، عدم استفاده از ثروت خدادادی با وجود ۱۵ معدن در این بخش بلده از جمله خواسته های مردم بود که از مسئولین انتظار داریم تا نگاه ویژه تری را داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: انتظار می رفت تا به مناسبت روز ملی شوراها برنامه مناسب برگزار می شد و نقاط قوت و ضعف موردبررسی قرار می گرفت.

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ گفت: انتظارداریم تا از مسئولین تحرکی ببینیم، استقرار مسئولینی که شایسته خدمت رسانی به مردم هستند هر چه سریعتر انجام شود اما هنوز ناوگان مسئولین در سطح شهرستان در دولت انقلابی و مردمی رئیسی تکمیل نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از ادارات و بانک ها در هنگامی که زمان خدمات رسانی به مردم است مشغول کاردیگری است که باید پیگیری های لازم صورت گیرد و مردم معطل نشوند.

حجت الاسلام احمدی ضمن تقدیر نیروی انتظامی به دلیل ناظر ۱ و ۲و ۳ افزود: در خصوص کشف حجاب باید بدون تعارف و همه جانبه وارد عمل شوند تا این شهری که بیش از ۶۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده به جایگاه واقعی خود برسانیم.

امام جمعه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای ، روز جهانی هلال احمر را نیز تبریک گفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مسئولین شهرستان نور پروازی هستند متاسفانه در نماز جمعه حضور ندارد و امیدواریم که این معضل هم در شهرستان حل شود.

خبرنگار: زینب تذکاری سالم

مدیرمسئول: هادی جوزن