خبرنگار و عکاس برترین خبر؛ زینب تذکاری سالم 

به گزارش برترین خبر، حجت الاسلام موسوی امام جمعه چمستان در این آیین ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر گفت: عیدغدیرخم در اسلام اهمیت بسیار بالایی دارد.

وی گفت: روز عید غدیر عیدی است که از نظر فضیلت از تمام عیدها و حتی روز اربعین بالاتر است؛ به گونه‌ای که امام صادق(ع) از آن به عنوان عید الله‌اکبر یاد می‌کنند.

وی افزود: غدیر روز ولایت و امامت و نشانه تداوم حرکت نبوت در مسیر امامت است.

مهندس تونی شهردار چمستان ضمن تبریک عید غدیر، از تمامی کسانی که در این شادمانه همراه بودند تشکر کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی دوره ششم با همراهی و همدلی بسیار خوب با مجموعه شهرداری مسیر را جهت رسیدن به اهداف تسهیل می کنند که جای قدردانی و تشکر دارد.

وی از تمام شوراهای ادوار گذشته که جهت نتیجه بهتر راهنمایی میکنند تشکر کرد و افزود: صفر تا صد میدان غدیر اعم از (طراحی، اجرا، بهره برداری) چمستانی است.طراحی میدان غدیر طی فراخوانی به مسابقه گذاشته شد که از استان های دیگر طرح های زیادی ارسال شد اما بهترین طرح توسط مهندس ربیعی انتخاب و اجرا شد.

مهندس تونی با اشاره به اینکه این میدان با اعتبار حدود ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: جدول، زیرسازی، درختکاری،کانیو، تیرچراغ برق ،روکش آسفالت و غیره حدود کمتر از ۵ میلیارد هزینه داشت اما فضای به وجود آمده بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان آورده برای شهرداری به همراه داشت.

وی ادامه داد: شهرداری با همکاری اعضای شورای اسلامی شهر چمستان با مالک زمین در اطراف میدان به توافق رسید و حدود ۱۰۰ متر از زمین به همراه چاه آب عمیق را گرفت د در اختیار آب و فاضلاب قرار داد و آب شرب در مدار قرار گرفت که با این کار توانستیم بخشی از مشکل کمبود آب را جبران کنیم.

شهردار چمستان از مالکین محترمی که ۱۳۰۰ مترمربع زمین را به مجموعه شهرداری چمستان اهدا کرد تا فضای بهتری داشته باشیم، تشکر و قدردانی کرد.

مهندس تونی با بیان اینکه میدان جانبازان گمنام رنگ ریزی شد و چند روز آینده کار آن شروع خواهد شد، گفت: مردم چمستان در مراسم ملی و مذهبی حضوری پرشور دارند. ورودی چمستان با نام ولایت شروع و خروجی شهر با پرچم جمهوری اسلامی پایان پیدا می کند.

وی افزود: طراحی ورودی لسفیجان، عبدالله آباد و میدان امام مرکز شهر در مرحله فراخوان هستند و از مهندسین چمستانی می‌خواهیم تا کمک کنند این سه میدان هم با طرح و اجرای سه چمستانی شروع و به پایان برسد.

 

داداش پور بخشدار چمستان ضمن تبریک عیدالله اکبر گفت: بخش چمستان جاذبه ها و فرهنگ خاص بسیاری دارد که باید قدر آن را دانست و حفظ کرد.

وی یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامیداشت و گفت: در حال مهیا کردن شرایط و مقدمات انتخابات ریاست جمهوری هستیم و امیدواریم مردم در شعب چهل و هفتگانه چمستان با حضوری پرشور و انتخاب اصلح مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند.

بخشدار چمستان ادامه داد: شورای اسلامی شهر چمستان منافع شهر و نظام را بر همه چیز ترجیح می دهند و با وفاق و همدلی در حال فعالیت هستند.

 

گفتنی است؛ مولودی خوانی، مسابقه، اهدای جوایز به نام “علی”، پذیرایی و نورافشانی از جمله برنامه های این جشن بزرگ بود.

 

مدیر مسئول: هادی جوزن