به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه دوم نمازعبادی و سیاسی  ۲۲ اسفند ماه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی ،ترک معصیت ،انجام واجبات و ترک محرمات، اظهارکرد: متاسفانه شیوع ویروس کرونا دردنیا باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها،و کاهش رشد اقتصاد و از همه مهمتر به خطرافتادن سلامتی شده است اما اما ایران اسلامی درمیان کشورها به حول و قوه الهی توانست با حمایت مردم ،خیرین به ویژه هدایت های مقام معظم رهبری و عمل به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا و تلاش کادر پزشکی علیه ویروس کرونامبارزه کند و همچنین از تلاش ها و مجاهدت های دکتر سید حمید حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نورکه زحمات زیادی را خصوصا در این دوران سخت کشیدند تشکرمی کنم.

وی ضمن گرامیداشت روز شهدا تصریح کرد: باید در این روز از همه شهداو ۶۰۰ شهید شهرستان نورو شهید مشروطه شهید فضل الله نوری رضوان الله تعالی علیه ،شهدای سلامت ، شهدای مدافع حرم شهید علی جمشیدی ،شهید ابوالفضل نیکزاد و دیگر شهدا تجلیل کرد.

امام جمعه شهرستان نوربا اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که پاسدار و پاسداری را یک فرهنگ دانستند،خاطر نشان کرد:پاسداری یک فرهنگ مجاهدت ، ایثار ، حماسه است و فقط در قالب  نظامی خلاصه نمی شود هرچند که یکی از بخش های مهم است اما پاسداری یک فرهنگی که جنبه عقیدتی، سیاسی و فرهنگی دارد و درتمامی صحنه مورد نیاز(درسیل ،زلزله،سازندگی،مدیریت های جهادی،ساخت خانه های محرومین،مستضعفین ، مبارزه با ویروس کرونا،طرح شهید سلیمانی)وارد میدان عمل می شود وتا مرز شهادت که بهترین افتخاراست، حضور همه جانبه دارند.

حجت الاسلام احمدی بابیان اینکه همه ما مدیون شهدا،خانواه های شهدا و جانبازان هستیم،افزود: اگر هر مسئولی در پیشگاه خود خون شهدا، مجاهدت جانبازان ، ایثارگران ، آزادگان را تداعی کند،نسبت به این ملت و انقلاب خیانت،دست اندازی در بیت المال،حرام خوری،فساد و بی بندو باری و لاابالی گری نمی کند ودیدن چنین خیانت هایی در صحنه یعنی هنوز این ایثارها و مجاهدت ها را درک نکرده است.

وی با اشاره به پیش نویس قطعنامه ای که اروپایی ها به آژانس دادند ،گفت: هرچند شایدعقب نشینی ها تاکتیکی باشد اما محصول جریان مقاومت و استقامت است. همان گونه که مقام معظم رهبری در سخنرانی روز مبعث داشتن بصیرت و استقامت را راه مقابل همه توطئه ها عنوان کردند.

امام جمعه شهرستان نورافزود: شریان بصیرت و مقاومت درمنطقه چنان زنده است که غرش انصار الله یمن را درششمین عملیات پهبادی و پوششی ، چنان مناطق نفت خیزوغیره را درهم کوبید که افتخار دیگری در پرونده اعمال انصارالله یمن ثبت شده است .

حجت الاسلام احمدی با اشاره به سفر پاپ،رهبر کاتولیک های جهان به منطقه عراق، یادآورشد: دیدار رهبر کاتولیک های جهان با مرجعیت عالی ، حضرت آیت الله سیستانی در نجف نشان از اقتداراسلام  وبرنامه ی حیات بخش اسلام است.

وی ادامه داد: حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با پاپ به درد و رنج ملت های منطقه و مردم مظلوم فلسطین،کنار گذاشتن زبان جنگ و غیره اشاره کردند.

*انتخابات جایگاه ویژه ای دارد

امام جمعه شهرستان نوربا بیان اینکه انتخابات جایگاه ویژه ای دارد،خاطرنشان کرد: مردم باید در انتخاب شوراها دقت کنند و آنچه که در کشور در خصوص شوراها و شهرداری ها مانند انحلال شوراها،اختلافات و درگیری های بین شهرداری و شوراهای شهرو عزل شهردارها درحال رخ دادن است به ویژه دراستان مازندران اصلا زیبنده نیست.

*نماینده مجلس در انتخاب هیات اجرایی و نظارت دقت کنند

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراها به عهده مجلس شورای اسلامی است،افزود: من از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی شهرستان نورو محمودآباد می خواهم  درانتخاب هیات های اجرایی و نظارت به دور از سلیقه خاص و قبلیه گرایی عمل کنند .

وی ادامه داد: افرادی که برای هیات اجرایی و نظارت انتخاب می شوند باید دارای روحیه انقلابی ، خداترس باشند و افرادی که می توانند انسان های درست رو تشخیص بدهند معرفی کنند.

*رسانه ها،مطالبه گر امینی برای مردم باشند

امام جمعه شهرستان نوراضافه کرد: رسانه ها بدوراز گرایش های حذبی ، جناحی و فردی مطالبه گر امینی برای مردم باشند تا اینکه افرادی وارد صحنه رقابت انتخاباتی در شورای شهرشوند که واقعا زیبنده این شهر باشد و مردم در میان این کاندیدا انتخاب اصلح را انجام دهند.

*نظارت بر بازار بدور از حب و بعض انجام شود

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه گزارش نظارت بر بازاربه صورت روزانه می رسد،خاطرنشان کرد: از اداره صنعت، معدن وتجارت و اصناف می خواهم تا نظارت ها را بیشتر و قوی تر و بدور از حب و بغض انجام دهند.