به گزارش برترین خبر؛ حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری عصر امروز در چهل و هفتمین همایش سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) به میزبانی مازندران واقع در بابلسر با بیان اینکه موضوع وکالت به پیش از اسلام بر می‌گردد، بیان کرد: امروزه وکالت به یک موضوع مهم تبدیل و از هم تفکیک شده است.

وی افزود: رسالتی در اصل ۱۵۶ قانون اساسی عنوان شده که در آن گسترش عدالت و مبارزه با ظلم و رسیدگی به شکایات و دعاوی است که جزو رسالت وکلا و همه فعالان حوزه عدلیه محسوب می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه قوه قضاییه به تنهایی وظیفه مند نیست و وکلا کمک حال عدلیه هستند، تصریح کرد: برای تصمیم به رای این وکیل است که قاضی را برای تصمیم به رای عادلانه یاری می‌رساند و امروزه این تعامل برای اجرای عدل و داد در عملکرد وکلا مشاهده می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه وکیل و قاضی هر دو بر اجرای عدالت تاثیرگذارند زیرا اجرای حق و حد طبق روایاتی در اسلام، خیرش از چهل شبانه روز ریزش باران مفیدتر است، اظهار داشت: باید طوری با هم تعامل کنیم که اصحاب دعوا و جامعه یک احساس خوب به آنها دست دهد و بگویند که پرونده ای از سوی قاضی و وکیل عالمانه و عادلانه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این جلسات باید ما را به این هدف نزدیک کند، افزود: سرعت توام با دقت را شعار و برنامه خود در رسیدگی به پرونده‌های قضایی می‌دانیم؛ رسیدگی باید به هنگام باشد چون شتاب و تاخیر در دادرسی درست نبوده و در انتظار گذاشتن اصحاب دعوا کار مطلوبی نیست.

اکبری با بیان اینکه باید به امر پیشگیری و کاهش پرونده‌ها اندیشیده شود و با گفتگو در بخش‌های مختلف جامعه کاری انجام داد تا دعاوی کاهش یابد که در این بخش وکلا نقش اصلی دارند، خاطرنشان کرد: در این امر باید به بهترین شکل کار خود را انجام دهیم تا رضایت مردم و خشنودی خداوند جلب شود.

خبرنگار: سارا اسماعیلی