به گزارش برترین خبر ، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: اربعین بهترین نماد و الگوی زنده نگه داشتن عاشورا و بیان حق و حقیقت است که بهترین راهنما برای پیدا کردن راه درست زندگی و طی کردن مسیر ولایت است.

وی یکی از نشانه های مومن را قرائت زیارت اربعین دانست و گفت: پیاده روی اربعین یکی از بزرگترین اجتماع دینی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی و الگوی حفاظت از ارزش های الهی است.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: آزادگان دنیا و انسان هایی که به دنبال منجی عالم می گردند، از اقسی نقاط عالم با مذاهب و آیین مختلف از این پیاده روی استقبال کردند.

یاده روی اربعین از مزار شهدا رویان تا مزار شهدا نور

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه متاسفانه با شیوع ویروس کرونا همه بخش ها خصوصا بخش دینی و مذهبی متضرر شد، یادآور شد: برای حفظ کردن این الگوی به وجود آمده در عصر حاضر و در سراسر کشور، استان و شهرستان به فراخور موقعیت برنامه‌ ریزی های خوب و متنوعی شده است که در شهرستان نور طی هماهنگی به عمل آمده با مسئولین و هیات های مذهبی این پیاده روی اربعین از مزار شهدا رویان تا مزار شهدا نور به اجرا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور حماسه ها، رشادت ها،ایثار و فداکاری دلاورمردان این سرزمین است، ادامه داد: دفاع مقدس به صحنه آوردن همه ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و هوشیاری اطلاعاتی و امنیتی برای بستن راه های نفوذ دشمن از مقوله های بسیار مهم در دوران دفاع مقدس بود.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: عزیزان ما با نیروهای انسانی و امکانات موجود در سایه خلاقیت و ناباوری هایی که در عرصه مبارزه با دشمن و بستن راه های نفوذ دشمن از خود بروز دادند، توانستند مقتدرانه پیروز میدان دفاع مقدس شوند که بهترین الگو در عرصه سازندگی شده است.

اقدامات ستودنی در دولت انقلابی

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه دولت انقلابی حجت الاسلام رئیسی با قوت وارد صحنه خدمت گذاری شده است، ادامه داد: طی این مدت کوتاه اقدامات بزرگی چون وارد کردن و تزریق واکسن و همچنین افتتاح مراکز تزریق واکسن به صورت شبانه روزی از جمله کارهای بسیار ستودنی بود.

وی افزود: حضور میدانی و سرزده رئیس جمهور به بعضی از استان و شهرستان ها باعث امیدواری خاصی در مردم شده‌است.

عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای یکی از برنامه های ارزشمند دولت انقلابی

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: عضویت در سازمان همکاری شانگهای یکی از برنامه های ارزشمند طی این مدت کوتاه بود که متاسفانه در دولت قبل این عضویت را به تحریم ها و شیطنت های دشمن ربط داده بودند که با حضور دولت انقلابی در اجلاس همکاری شانگهای این عضویت محقق و ایران اسلامی به عنوان عضو اصلی این شورای همکاری که در حقیقت برقراری موازنه قدرت برابر امریکا و ناتو در منطقه و در عرصه سیاست، امنیت و مبارزه با تروریسم و مشکلات اقتصادی بوده است.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه سخنرانی شجاعانه حجت الاسلام رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل نمایش دیپلماسی قهرمانانه بود و به نمایندگی از ایران اسلامی بود، یادآور شد : رئیس جمهوری با شجاعت تمام گفت که ما به آمریکا اعتماد نداریم و در مذاکراتی که نتیجه آن لغو تحریم ها نباشد شرکت نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد : رژیم صهیونیستی سازمان دهنده بزرگترین تشکیلات تروریسم دولتی است که باید در منطقه سرنگون شود و پروژه مقابله با ایران حتی به اذعان آمریکایی ها شکست خورده است.

امام جمعه شهرستان نور خروج آمریکا از افغانستان را بیانگر فروپاشی آمریکا دانست و افزود: شکست مفتضحانه بعد از حضور ۲۰ ساله در افغانستان و منطقه خاورمیانه نشان از افول ابرقدرتی آمریکا و فروپاشی آن است.

نفوذ در مراکز حساس،سلاح اصلی آمریکا

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه سلاح اصلی آمریکا نفوذ در مراکز حساس است،یادآور شد: همه باید هوشیار باشند و در چینش مدیران این دولت جهت قطع جریان نفوذ و نفوذی ها باشعار خدمت به مردم دقت کنند تا وارد بدنه دولت نشوند چرا که بزرگترین جنایت را به نظام و اسلام و خون شهدا روا دارد.

سلیقه ای عمل کردن مراکز، از آفت های مزمن سیاسی ،جناحی است

وی بازگشایی مدارس، بهار تعلیم و تربیت را به معلمین ‌و دانش آموزان تبریک گفت و افزود: سلیقه ای کردن مراکز آموزشی، درمانی، ورزشی از آفت های مزمن سیاسی ،جناحی است که متاسفانه شاهد بودیم و چه ضربه های جدی به کشور و بالطبع به استان و شهرستان شده است.

عملکرد ضعیف دربرنامه های پرورشی

امام جمعه شهرستان نور گفت: متاسفانه در برنامه پرورشی شاهد ضعیف ترین عملکرد بودیم چون افرادی که این مسئولیت را بعهده گرفتند نتوانستند ادای وظیفه کنند.

جایگاه ها در شهرستان انحصاری شده است

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: متاسفانه در مراکز درمانی و ورزشی جایگاه ها انحصاری شده‌ و این جایگاها مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولین به مدیری لوح سپاس می دهند و او را به عنوان مدیر شبانه روزی در مسیر خدمت معرفی می کنند که علیرغم وجود مراکز تزریق واکسن و واردات واکسن یک روز واکسن وجود دارد یک روز وجود ندارد.

ارتباط ورزشکاران با نهاد نماز جمعه را به حاشیه کشاندند

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: زمانی نهاد نماز جمعه به تمام مراکز ورزشی سرکشی می کرد و ورزشکاران در نماز جمعه حضور پیدا می کردند اما متاسفانه طوری شد که هر کسی با نهاد نماز جمعه ارتباط داشت او را آرام،آرام به حاشیه کشاندند، تا جایی که این نهاد برنامه تشویق یکی از مدال را در نماز جمعه فراهم کرد اما آن ورزشکار بهانه مریضی را آوردند و سوال اینجاست که آیا هنوز هم این شخص مریض است؟

مسئولیت دادن به افراد برای ارتقای حقوق در دو سال آخر خدمت به چه قیمت؟

حجت الاسلام احمدی گفت: مسئولیت دادن به افراد در دوسال آخر خدمت برای ارتقای حقوق به چه قیمتی انجام می شود، اگر مدیری شایستگی ان را دارد که موردی نیست اما اگر به مدیری نالایق فقط به خاطر بازنشستگی مسئولیت داده شود بزرگترین خیانت است و دوسال این جایگاه معطل می شود.و یا مدیری که مسئولیت دارد اما کارایی خود را از دست داده اما چون یکسال به بازنشستگی مانده در همان مسئولیت برای گرفتن پاداش بیشتر می ماند و این موضوع بزرگترین آفت در سطح کشور و این شهرستان است.

قاچاق کالا سرطان تولید است

وی قاچاق کالا را سرطان تولید دانست و افزود: متاسفانه مراکز تولیدی به دلیل قاچاق کالا تعطیل شده است.

امام جمعه شهرستان نور گفت: جنگل خواری، کوه خواری، زمین خواری و قاچاق چوب جنگلی و همچنین ماشین های فاقد پلاک و ارتباطات بعضی افراد با قاچاقی ها زیاد شده است و جنگل به تاراج رفته چرا کسی به داد این جنگل نمی رسد؟مسئولین تلاش می کنند اما کافی نیست.

حجت الاسلام احمدی افزود: اراده در راه اندازی مراکز تولیدی و مبارزه با قاچاق چوب به ویژه از نوع جنگلی در شهرستان نور مغفول مانده است.

وی از مردم و بسیجیان خواست تا همانگونه که در همه صحنه ها چون سیل،زلزله،کمک مومنانه، واکسن حاضر شدند در مبارزه با قاچاق چوب هم ورود پیدا کنند. مردمی که در دفاع مقدس نشان دادند می توان در مقابل استکبار ایستاد و دشمن را شکست داد.

امام جمعه شهرستان نور افزود: کار نماینده مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت بر عملکرد مسئولین از جمله کارهای حساس است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه شورای شهر باید استقلالش حفظ و خودشان تصمیم سازی و بر اساس قوانین عمل کنند، افزود: شورای شهر در شهرستان همه جانبه با پاکدستی و اجرای قوانین و برنامه ها وارد شوند و با خرد جمعی شهردار خوبی را انتخاب کنند و دیگران هم نظارت کنند اگر کسی خلاف جهت می رود جلوی آن ها را بگیرند وگرنه در کارشان دخالت نکنند.