به گزارش برترین خبر ،  دکترصفرنژاد در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نوشهر که با محوریت برگزاری کنکور سراسری برگزار شد ،با بیان اینکه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و خانواده‌های آنها در وضعیت مبهم و خاص کنونی، اولویت برگزاری کنکور سراسری است ،اظهار کرد : از ابتدای امسال، مقوله آموزش و پرورش شرایط خاصی را به لحاظ آموزش از راه دور ، شبکه مجازی شاد و عدم حضور دانش آموزان در کلاس های درس تجربه کرده است و کنکور سراسری امسال نیز به تبع شرایط خاص سلامت کشور ، به گونه ای متفاوت برگزار خواهد شد .

فرماندار نوشهر تصریح کرد: داوطلبین کنکور سراسری امسال، علاوه بر مسابقه علمی کشوری با چالش سلامت نیز روبرو هستند و تمام امکانات شهرستان باید در خصوص حفظ سلامت و بهداشت مکان برگزاری کنکور بسیج شوند تا دغدغه آرامش و امنیت دانش آموزان به کمترین حد ممکن برسد .

وی نقش شبکه بهداشت و درمان و متولیان سلامت را در شرایط کنونی ، حیاتی قلمداد کرد و تامین ماسک ، فاصله‌ گذاری اجتماعی در محیط امتحان، رعایت پروتکل های بهداشتی ، میکروب زدایی ، ضدعفونی و ایزوله کردن مکان کنکور را برای کاهش اضطراب و تامین محیط آرام و سلامت ، ضروری دانست .

رشدنگران کننده قبولی دانش آموزان به رشته تجربی

درویش مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز طی گزارشی رشد قابل توجه اقبال دانش آموزان به رشته تجربی را در کل کشور نگران کننده خواند و از رقم ۵۲ درصدی رشته تجربی از کل کنکوریها خبر داد و آن را معادل تمام داوطلبین رشته‌های ریاضی و انسانی دانست .

گفتنی است در این جلسه علاوه بر شیوه برگزاری کنکور سراسری امسال در شهرستان، نام گذاری یکی از میادین شهر با نام مجمع خیرین مدرسه ساز، تکمیل و تجهیز دبیرستان فارابی، ساخت کارگاه تخصصی فرزانگان، تهیه تجهیزات آموزشی مدارس و دائمی کردن مجوز هیات امنایی مدارس امیر کبیر و ۱۵ خرداد مورد بحث و بررسی قرار گرفت .