به گزارش برترین خبر، اسحق تونی شهردار چمستان در همایش آموزشی اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری های غرب مازندران در گفت وگو با برترین خبر  گفت: برگزاری همایش های آموزشی در جهت بالا بردن دید کارشناسان و نمایندگان شورای اسلامی شهر و قوه قضاییه در راستای شناخت درست از تبصره های کمیسیون ماده ۱۰۰ و تحلیل هایشان در پرونده های خاصی که مشکلاتی را به وجود می آورد و مجبور به آرا خاص می شوند بسیار سودمند است.

وی با بیان اینکه تحلیل هایی که کارشناسان دیوان عدالت اداری در حوزه بعضی از مسائل بیان کردند گاها یکی از چالش های شهرداری ها است، تصریح کرد: برخی از پاسخ‌های کارشناسان به پرونده ها خیلی خاص بود چرا که ممکن است برای همان پرونده ارباب رجوع علاوه بر سردرگم شدن و هزینه بر بودن مدت زمان زیادی هم باید صرف می شد.

شهردار چمستان افزود: قطعا برگزاری چنین همایش هایی می تواند به شهرداری ها در جهت اجرای قوانین و تسهیل امورات مردمی کمک کند. چرا که سوال های مطرح شده از هر مجموعه شهری به صورت متفاوت بود و امکان دارد یک مجموعه شهری در اینده با آن چالش روبرو شود که با دریافت اطلاعات در این همایش بهتر می تواند احکام را صادر کند.

وی معتقد است : استان مازندران خصوصا غرب آن با توجه به اینکه خواستگاه اول گردشگری است باید جدا از دیگر استان ها و به صورت ویژه دیده شود.

مهندس تونی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر به مازندران سفر می کنند و به همین دلیل باید طرح های شهرسازی متفاوت و به روز برای مازندران در نظر گرفته شود و صرف اینکه یک طرح جامع و تفضیلی مانند سایر مناطق و استان های کشور دیده شود جوابگو نیست.

شهردار چمستان با اشاره به اینکه حقوق مردم به آن‌ها داده نشده است، بیان کرد: چرا که اگر این حقوق به مردم داده می شد چه بسا در جاهایی اصلا تخلف ساختمانی صورت نمی گرفت.

وی معتقد است: اگر مشکلات شهرسازی کم شود قطعا تعداد پرونده ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ هر روز کمتر می شود.

مهندس تونی چمستان را یکی از مظلوم ترین شهرهای استان مازندران دانست و افزود: به هیچ عنوان حق و حقوق مردم در حوزه شهرسازی چمستان داده نشد چرا که اگر این اتفاق می افتاد، نگاه ها به چمستان این طوری که می گویند نبود.

شهردار چمستان یادآور شد: چمستان شهری کوچک در میان جنگل های انبوه و شهر اول گردشگری مازندران از جاده هزار است.

وی با اشاره به اینکه آمل شهرستانی صنعتی است، ادامه داد: چمستان پیشانی شهرستان نور از جاده هزار است. اما آن طوری که باید در حوزه شهرسازی برنامه ریزی صورت نگرفته است.

مهندس تونی با بیان اینکه چمستان حدود ۱۱هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد، گفت: این شهر در این بازه جمعیتی از نظر جمعیتی شهر هفتم‌استان و از نظر مساحتی شهر هفدهم مازندران و دارای جنگل، رودخانه، آبگرم، کوه و مردمان خوب و مهمان نواز دارد.

شهردار چمستان افزود: بر اساس گزارش سالانه سازمان جهانگردی و اداره گردشگری شهرستان نور بیش از ۵۰ درصد گردشگران شهرستان نور در چمستان حضور دارند.

خبرنگار: زینب تذکاری سالم