استانها » مازندران
کد خبر : 17288
یکشنبه - 3 مرداد 1400 - 13:21
فرمانده سپاه تنکابن در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد:

کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیرین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

فرمانده سپاه تنکابن در نشست خبری با اصحاب رسانه از کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیرین شهرستان تنکابن طی برگزاری زمایش کمک مومنانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیرین از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

به گزارش برترین خبر ، سرهنگ پاسدار حسن مهدوی با اشاره به گزارش عملکرد سپاه تنکابن از ابتدای شیوع کرونا در شهرستان اظهار کرد: گروه های مختلفی از سپاه و بسیج در قالب های متنوع به کمک مردم آمدند که این اقدامات شامل تولید و توزیع ماسک، ضدعفونی معابر، کمک به پرستاران در بیمارستان ها و توزیع بسته های ارزاق مصرفی و پروژه های متعدد عمران و آبادانی بود.

مهدوی از توزیع ۳۴ هزار ۸۲۲ بسته کمک معیشتی در مجموع ۱۷ مرحله رزمایش کمک مومنانه بین نیازمندان با همیاری خیرین و مردم شهرستان تنکابن یاد کرد و افزود: توزیع ۳۴ هزار بسته بهداشتی و ۱۶۰ هزار ماسک رایگان، ضدعفونی هزار و ۸۹۰ نقطه شهرستان، هزار و ۸۰۰ پک کامل نوشت افزار و ۳۲ عدد تبلت ویژه دانش آموزان، ۸۰ عدد کارت هدیه نقدی، ۴۵ سری جهیزیه و ۳۰ مورد پرداخت اقساط اشخاص حقیقی در زمره دیگر اقدامات انجام گرفته از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بود.

وی ضمن بیان اینکه اقدامات خیرخواهانه تا پایان شیوع کرونا و ریشه کنی بیماری ادامه خواد یافت از توزیع ۳ هزار بسته معیشتی دیگر به مناسبت عید غدیر خبر داد و تاکید کرد: در حوزه محرومیت زدایی نیز ۱۰۵ پروژه از سال ۹۶ تا پایان سال جاری تعریف شده بود که قسمت عمده آن ها انجام گرفته است.

فرمانده سپاه شهرستان تنکابن عمده فعالیت سپاه در حوزه محرومیت زدایی را مربوط به پروژه های آبرسانی به روستاهای دورافتاده اعلام کرد و گفت: کارگزاری ۱۴۸۰ متر لوله آب در روستای مران و ۱۱۰۰ متر درجان و ۹۰۰ متر در میانرود و چند روستای دیگر انجام گرفت ضمن اینکه استقرار مخازن چندهزار لیتری در چندین روستا که مشکل آب رسانی داشتند نیز اجرایی شده است.

سرهنگ مهدوی از ساخت ۱۹ واحد منزل مسکونی محرومین تا به امروز یاد کرد و از افتتاح ۱۵ واحد منزل مسکونی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ مقرر شد ۶۵ واحد منزل مسکونی محرومین به بهره برداری برسد که تا به امروز ۳۵ عرصه زمین از سوی کمیته امداد تحویل سپاه شد که عملیات ساخت در آن ها با حداقل ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده است.

وی خطاب به اصحاب رسانه خواستار معرفی افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد برای اهدای زمین و ساخت رایگان ۳۰ واحد منزل مسکونی باقیمانده شد و تاکید کرد: اگر زمین های مورد نظر اختصاص پیدا نکند سهمیه ۳۰ باب منزل مسکونی محرومین از تنکابن به دیگر شهرستان ها انتقال خواهد یافت که امیدواریم این تعداد در شهرستان به کمک شما محقق شود.

فرمانده سپاه تنکابن همچنین از اجرای طرح محله کرامت در روستای اشرف آباد نشتارود یاد و خاطرنشان کرد: ۱۲ پروژه در این روستا طراحی شده بود که ۹ مورد از آن ها نظیر ساخت و مناسب سازی مسکن محرومین، ساخت و بازسازی حمام و سرویس بهداشتی مسجد و مدرسه، زیباسازی فضای عمومی روستا و چندین پروژه دیگر اجرایی شد که امیدواریم تا پایان سال جاری این طرح به پایان برسد و مشکلات روستا حل شود.

مهدوی از ثبت تعداد ۱۹۲ گروه جهادی در سطح شهرستان در قالب های مختلف که زیر نظر پایگاه های مقاومت مناطق قرار دارند سخن گفت و اظهار کرد: این گروه ها آمادگی حضور در طرح های مختلف و اقدامات متنوع را داشته و هر جا که مردم محتاج کمک باشند، سپاه و بسیج در کنار آنان قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با اعلام آمادگی کامل سپاه ناحیه شهرستان برای کمک به مردم در مشکلات کمبود آب و آبرسانی تاکید کرد: خودروها و تانکرهای آب برای حضور در هر نقطه از سطح شهرستان آماده است، هرچند غالب روستاها مشکل چندانی ندارند اما برای روستاهای کمتر برخوردار سپاه آمادگی خود را برای خدمت رسانی در تمامی زمینه ها به ویژه آبرسانی اعلام می کند.

خبرنگار: سید نوید ساداتی