به گزارش برترین خبر ، محسن رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات شهرداری محمودآباد برگزار شد، با بیان این که اجرای طرح استراتژیک توسعه در سطح شهرستان برنامه های اجرایی شهرداری است، اظهار کرد: بازآفرینی طرح های اجرایی، بازنگری طرح جامعه و توسعه، اجرای تفکیک زباله از مبدا با تشکیل کارگروه آن در فرمانداری، تدوین کتابچه سرمایه‌گذاری شهر، شناسایی اراضی قابل ساخت و ساز و ارائه آن به سرمایه‌گذاران و آبیاری تحت فشار در شمال کشوراز دیگر طرح های اجرایی شهرداری شهرستان محمودآباد است.

وی افزود: ۱۲ پرسنل شهرداری با پرداخت یک میلیارد تومان سنوات بازنشسته شدند تا از نیروی جوان و متخصص در حوزه های مختلف شهری استفاده و جذب نیروهای کارآمد باعث توسعه بیشتر شهرستان و اجرای بهتر طرح ها شود.

رضایی یادآور شد: بودجه سال‌ جاری با افزایش ۲۰ درصدی به ۲۴٫۵ میلیارد تومان رسید و بدهی ۳۵ میلیاردی سنوات گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

شهردار محمودآباد با ارائه عملکرد ۹ ماهه خود در سازمان شهرداری بیان کرد: از ابتدای فعالیت در این مجموعه سعی شده تا به امور خدماتی و معیشتی با محوریت گردشگری و به کارگیری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاران پرداخته شود؛ این شهر با داشتن سواحل زیبا، کرانه و دشت؛ یک شهر بی‌نظیر با مردم فرهنگ‌ مدار است.

وی تصریح کرد: ۹ ماه فعالیت در این سازمان بر روی سرانه‌های زندگی شهروندان محمودآبادی چون فضای سبز، محیط زیست، معیشت، ساحل و خدمات گردشگری بوده تا به ارائه و اجرای برنامه‌ها و پروژه‌هایی در این زمینه پرداخته شود؛ تاکنون با مساعدت اعضای شورای شهر و با تصویب اعتبارات متعدد چون جذب تملک دارای و به کارگیری سرمایه‌گذاران کارهای مناسبی در نقاط مختلف شهری اعم از روکش آسفالت، میادین شهری، ساخت و ساز پل‌های متعدد صورت گرفت.

رضایی با بیان این که احداث جداول و کانیو، پیاده‌روسازی و یکپارچه‌سازی تابلوهای سردر فروشگاه‌های سطح شهر، دیوارسازی رودخانه در برخی از نقاط شهر، زیرسازی و جدول‌بندی و کانیوو کنارگذر شرقی، کانال‌کشی روباز کنارگذر غربی، ساماندهی فاضلاب‌ها در کنار رودخانه‌ها، مخلوط ریزی کوچه‌های شهری، بازسازی پارک لاله و مصوبه نورافکنی آن در شورای شهر از دیگر برنامه‌های این سازمان بوده که طی این ۹ ماهه به اجرا درآمد، گفت: پروژه مهم کنارگذر شرقی محمودآباد یکی از شاه‌ کلیدهای بازگشایی گره ترافیکی حوزه شهری است که با تلاش این سازمان تا سه ماهه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار محمودآباد افزود: اجرای پروژه احداث کانال کوچه تسلیم بخش که سال ۹۰ استارت کار زده شد، همچنان به کندی در حال اجرا است؛ برای تسریع در این پروژه نیاز به تامین بودجه است که اعتبارات شهرداری به تنهایی تامین نمی‌شود و باید از سوی محل تملک دارایی و بودجه دولتی تزریق شود.

وی یکی از مهم ترین پروژه های حوزه شهری محمودآباد را احداث خیابان ۲۰ متری ساحلی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر مطالعات این طرح انجام و کلیات آن در شورای شهر تصویب شده است و از ظرفیت فنی نظام مهندسی به کار گرفته شد تا در برنامه‌های آتی یک کیلومتر از این پروژه به منظور ایجاد فضای گردشگری با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار به مرحله اجرا رسانده شود.

شهردارمحمودآباد بیان کرد: ۱۵۸ هکتار ازبافت این شهر به عنوان فرسوده معرفی شده که می‌توان با برنامه‌های مناسب پلان خوبی را در این حوزه داشته باشیم.

وی تصریح کرد:با تشکیل کار گروه پسماند و زباله در شهرستان سعی در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را داشتیم که از الویت های شهرستان است .