به گزارش برترین خبر ، مهندس فرامرز چمن آرا شهردار نور درنشست خبری با خبرنگاران ضمن تشکر از تلاش ۶۴ ساله همه شوراها و شهرداران اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ /۵ /۹۸ به عنوان سکان دار شهرداری نور در حالی این سمت را پذیرفتم که شهرداری با چالش های فراوان و اساسی مواجه بود.

*تحویل شهرداری با ۳۰ میلیارد تومان بدهی

وی با اشاره به بدهی ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری نوردر زمان قبول مدیریت شهری، تصریح کرد: در حالی شهرداری را تحویل گرفتم که علاوه بر وضعیت بسیار بد اقتصادی حاکم در کشور و شیوع ویروس کرونا، پروژه های شهرداری ،کشتارگاه،سایت زباله نیمه تعطیل ، دفترچه های پرسنل شهرداری فاقد اعتبار ، پرداخت حقوق پرسنل در پایان ماه با مشکل، عدم قدرت خرید سوخت ماشین آلات جمع اوری زباله شهرداری به دلیل نبودمنابع درآمدی شهرداری،طلب مانده ۵ ماهه اضافه کاری پرسنل از شهرداری و بساط رستوران داخل پارک جنگلی برچیده شده بود.

شهردارنور خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری در سال ۹۷ با مبلغ ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با بدهی ۳۰ میلیارد تومانی قبل از مدیریت من بسته شده بود که درواقع می توان گفت شهرداری اصل و فرع بودجه را بدهکار بود.

*افزایش بودجه به مبلغ بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان در طول ۲۰ ماه خدمت

مهندس چمن آرا بیان کرد: توانستیم طی ۲۰ ماه بودجه شهرداری را به رقم ۴۵۹ میلیارد  و ۴۴۲ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان برسانیم در حالی که طی ۶۴ سال شهرداری همه مدیران تلاش کردند و رقم  بودجه را به ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسانده بودند.

وی درآمد عمومی شهرداری را ۶۱ میلیارد و ۴۴۲ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان بیان کرد و افزود: طی مدت ۳۶ ماه بالغ  بر ۱میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چک دریافت شد.

*بازپس گیری زمین های شهرداری

شهردار نوریاداورشد: زمینی در منطقه رستمرود به مساحت ۱۰۰۰ متربه صورت رایگان تعریض شد که ارزش ریالی آن در کمترین حالت ممکن ۳۰ میلیارد تومان است ، همچنین طی حکمی زمینی که در جاده عباسا به مساحت ۵۰۰ مترطی سالیان گذشته مورد تجاوز قرار گرفته بود،آزاد کردیم که ارزش ریالی آن ۳ میلیارد تومان است.

مهندس چمن آرا با اشاره به اینکه با حکم قضایی که در سال ۹۵ صادرشده بود، زمین شهرداری در محله گندیاب به مساحت ۱۲ هزار متر و ارزش ریالی ۳۹ میلیارد تومان بازپس گرفته شد، گفت: همچنین دو زمین دیگر شهرداری به مساحت های ۳ هزار و ۳۰۰ متر و ۴ هزار متر سال های زیادی دست دستگاه های اجرایی دیگر بود که سند ها به نام شهرداری زده شد.

*انعقاد قرارداد ۴۰ میلیاردی احداث مجتمع بازیافت زباله شهر نور

وی گفت: متاسفانه ۲۵سال شیرابه های سایت زمین زباله ۱۲ روستای پایین دست را با مشکل جدی مواجه کرده بود که پس از پیگیری و تلاش ها و جلسات فراوان قرارداد احداث مجتمع بازیافت زباله شهر نور با اعتباری بالغ بر۴۰ میلیارد تومان بسته شد.

شهردارنوردر ادامه از عملیات عمرانی که در طول این ۲۰ ماه خدمتش انجام دادسخن گفت و افزود: برای اولین بار در شهر نور مبلمان شهری به صورت کاملا منظم و یک دست تغییر پیدا کرد و این تغییر از ابتدای محله رستمرود تا پلیس راه و از میدان امام رضا(ع) تا میدان سایپا و از میدان سایپا تا میدان کارگر شهر نوربه طول بیش از ۱۷ کیلومتر که بخش اعظم آن انجام و مابقی در حال نصب است.

مهندس چمن آرا از احداث جدول، کانیو ،رفیوژ وسط بلوار به طول بیش از ۳۵ کیلومتر، خیابان ساحلی ، خیابان امام ، خیابان نیما خبر داد.

وی همچنین در ادامه از پیاده رو سازی به  طول ۱۰ هزارمترمربع و آسفالت حدود ۴۰ هزار متر مربع در نقاط مختلف شهر نور سخن گفت و ادامه داد: در گذشته به دلیل نبود اتوماسیون اداری و اسکن پرونده ها مشکلات زیادی وجود داشت که خوشبختانه با هزینه بالغ بر یک میلیارد تومان این مهم انجام و مشکلات مرتفع شد.

*لایروبی ۳۵ کیلومتری پارک جنگلی

شهردارنور با بیان اینکه برای اولین بار در پارک جنگلی نور ۳۵ کیلومتر لایروبی انجام شد،یادآورشد: طراحی میدان سایپا که همیشه تصافات زیادی صورت می گرفت یکی دیگر از اقدامات در طول ۲۰ ماه خدمت بوده است.

*حل مشکلات چندین ساله مجتمع گل و نگین

مهندس چمن آرا افزود: با ایجاد کانال از محور اصلی خیابان جنب بانک سپه مشکل ۱۳ ساله مجتمع گل به صورت کامل حل شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه طی جلسات متعدد مشکل ۱۵ ساله مجتمع نگین مرتفع شد و طی هفته آتی کمیسیون ماده  ۱۰۰ رای را صادر و پرونده مجتمع نگین بعد از ۱۵ سال بسته خواهد شد.

شهردار نور در ادامه از احیای تصفیه خانه کشتارگاه با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان ، دیواره سازی لاویج رود و تمیشان رود و بروزرسانی نمای ساختمان شهرداری و همچنین احداث ۱۴ باب مغازه را در انتهای  بازار روز، یک هکتار پارک مشاهیر با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان، نصب دستگاه شتابنگار با هزینه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در درون شهرداری ،ایجاد درآمد پایدارسالیانه بیش از ۲ میلیارد تومان ازسازه های تبلیغاتی درون شهر ،رنگ آمیزی جداول سطح شهر، افزایش ۲۰۰ دستگاه سطل های جمع آوری زباله مکانیزه در شهر و اولین پروانه بیش از ۷۴ هزارمتر به عنوان بزرگترین سازه طی سال های طولانی در زمان مدیریت اینجانب صادر شده است.

* المان نصب شده در میدان امام رضا به بخش خصوصی فروخته می شود

مهندس چمن آرا با اشاره به اینکه المان نصب شده در میدان امام رضا به بخش خصوصی فروخته می شود، گفت: با توجه به اینکه هیچ شهری تاکنون برای المان مجوز نگرفته است اما در شهر نور به دلیل اعتراض عده ای مبنی بر مغایرت شکل میدان با فرهنگ بومی و دینی مردم و با وجود مصوبه شورای تامین شهرستان برای نصب میدان المان در میدان امام رضا از وزارت فرهنگ و ارشاد نیز مجوزاخذ شد که در نهایت تصمیم به فروش این المان به بخش خصوصی گرفته شد.