به گزارش برترین خبر، حسین نوری استاندار مازندران با اشاره به اینکه طرح ها به صورت دقیق برای افتتاح و کلنگ زنی دسته بندی شده است، ادامه داد: استان مازندران، استانی با ویژگی های خاص است اما در حوزه های زیرساختی، جای کلان پروژه ها کم است هر چند طرح هایی که در استان مازندران افتتاح می شوند خوب هستند اما جای کلان طرح ها برای رساندن مازندران به پیشرفت و آبادانی عالی کم است‌.

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی و تبریک هفته دولت گفت: شهرستان نور با وسعتی حدود ۲۷۵۰ کیلومتر مربع یکی از شهرستان های استان مازندران با مواهب، منابع طبیعی بکر استعدادهای خوبی در حوزه های تولیدی، کشاورزی، دامپروری و … دارد که آن را از سایر شهرستان ها متمایز کرده است.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه ۷۹ پروژه افتتاحی با اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومان و ۱۲ پروژه کلنگ‌زنی با اعتبار بیش از ۱۱۸ میلیارد تومان در هفته دولت اجرا خواهد شد که جمعا زمینه اشتغال ۱۹۶۶ نفر را فراهم کرد.

وی گفت : برنامه ریزی ها بر اساس سیاست‌های کلی نظام و برنامه هفتم توسعه و منویات مقام معظم صورت گرفته است.

پولادی با بیان اینکه در حوزه دریا محور ۲ کار بزرگ توسط شهرداری های،نور و رویان شروع شده است، خاطرنشان کرد: احداث اسکله دریایی با چشم انداز بلند مدت و اقداماتی چون اتوبوس و ایستگاه های دریایی، تجارت و بندر نیز در دستورکار شهرداری های نور و رویان قرار دارد.

وی یادآور شد: متأسفانه سه سیل ویرانگر در شهرستان بیش از ۱۰۰۰ میلیارد خسارت وارد که با کمک مردم و مدیران توانستیم چالش ها را به گونه ای حل کنیم.

جعفر حسین زاده شهردار رویان با اشاره به اینکه شهرستان نور میزبان آیین افتتاح همزمان پروژه های عمرانی استانی بود، گفت: ۵۲ پروژه اجرایی توسط شهرداری های استان مازندران با اعتبار بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان با حضور استاندار مازندران به صورت همزمان افتتاح شد.

وی افزود: پل سبزه‌رود، راه ارتباطی خیابان های مسجد جامع رویان، خیابان های فرهنگ ۱،۲،۳ با اعتبار بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری با ماهیت مدیر بحران به بهره برداری رسیده است.

حسین زاده از  کلنگ‌زنی پروژه احداث دو فقره شیب شکن در بستر رودخانه سبزه رود رویان با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال خبرداد.

شهردار رویان هدف از اجرای این پروژه را حفاظت از بدنه پل اصلی سبزه‌رود، محور ۴۵ متری شرق به غرب و دیواره احداثی در ضلع شمالی بیان کرد.

حسین زاده بیان کرد: پروژه مشارکتی بخش خصوصی جهت احداث واحد خدمات گردشگری با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال ، و در ادامه دیواره حفاظتی رودخانه گلندرود با اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال و با ماهیت مدیریت  بحران  نیز کلنگ زنی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در روز شوراها پروژه فاز ۲ احداث خط ساحلی و دیوار ساحلی کلنگ زنی شد، گفت: این پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان با عملیات ایجاد زیرساخت‌های لازم اعم از ایجاد پارک ساحلی ، مسیر پیاده روی ، مسیر دوچرخه  سواری، مسیر ساحلی سواره سبک هر کدام  به طول ۱ کیلومتر با مصوبه و مجوزی که از شورا اخذ شد آغاز و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در نظر داریم تا پایان  سال این فاز را به اتمام برسانیم.