به گزارش برترین خبر، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه اول نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: توجه به نماز و نماز جمعه از صفات متقین است.

وی تصریح کرد: پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام عظیم الشان توسط آیت الله سید محمود طالقانی رضوانه الله تعالی علیه در زمین چمن دانشگاه تهران اقامه شد‌.

امام جمعه شهرستان نور خاطر نشان کرد: توجه به نماز جمعه آنچه که از آیات و روایات بر می آید توجه به نماز جمعه در میان همه نمازها جایگاه ویژه ای دارد.

حجت الاسلام احمدی افزود: نمازجمعه باعث‌ ایجاد وحدت و همبستگی می شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه حج فقرا است، گفت: به فرموده پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برای هر کسی که در نماز جمعه شرکت می کند ثواب یک عمره و یک حج واجب و زیارت قبر حسین بن علی ابن ابی طالب(ع) را در کانامه اش نوشته می شود.

حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان نور در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و انجام واجبات و ترک محرمات اظهار کرد: تقارن نماز جمعه با عاشورا قرارگاه معرفت، عبادت، حماسه و عرفان ، بصیرت و حاکمیت دینی است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ماموریت سیدالشهدا (ع) بیداری و آگاهی جامعه است، افزود: یکی از ماموریت سیدالشهدا(ع) نجات انسان ها از دست ستمگران بود و در مقابل طاغوت زمان ایستاد و یزیدیان زمان را معرفی کرد.

امام جمعه شهرستان نور گفت: کسانی که لباس یزیدیان و استکبار پوشیدن به دنبال نابودی قرآن و اسلام و آموزه های الهی هستند

وی با اشاره به سالروز شهادت شهید شیخ فضل الله نوری گفت: شهید شیخ فضل الله نوری با استمداد از آموزه های عاشورایی در مقابل دشمن ایستاد و آن ها را به خوبی تشخیص داد. آنانی که به اسم قانون اساسی، قانون کشورهای دیگر را وارد قانون اساسی کشور ایران تزریق کرده بودند در مقابل آن ها ایستاد تا حقیقت اسلام زنده بماند.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: شخصیت هایی چون شهید مدرس، سیدابوالقاسم کاشانی و سید محتبی نواب صفوی و …کسانی بودند که حماسه و عرفان را از سیدالشهدا (ع) آموختند و در جامعه پیاده کردند تا اینکه امام خمینی( ره) آمد و با حماسه عاشورایی این انقلاب را برای ما به ارمغان آورد و در ادامه مبارزه بی امان مقام معظم رهبری با جنگ های سیاسی، تجزیه طلبی، اقتصادی، قومی و مذهبی و قبیله ایی و …..بود و جدیدا هم هتک حرمت به آیات نورانی قرآن و حجاب و عفاف و عزت و حیای زنانه را زیر سوال بردند، اما مردم در مقابل آن ها ایستادند.

امام جمعه شهرستان نور بیان کرد: همه برنامه ریزی های دشمن این است که ما نسبت به حماسه عاشورا بی توجه شویم و اگر کسی آلوده به بی بند و باری و کشف حجاب و مشروبات الکلی و ….شود، قیام سیدالشهدا (ع) و عاشورا را درک نمی کند و این عین ذلت و زمینه سازی برای موفقیت دشمنان است‌.

وی ادامه داد: امسال در عزاداری سید الشهدا(ع) جوانان و نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ چنان به صحنه آمدند که تمام توطئه و حرکات دشمنان را خنثی خواهد کرد.

حجت الاسلام احمدی افزود: روز عاشورا، روز استجابت دعا و سراسر نورانیت است.