به گزارش برترین خبر، مجموعه گردشگری دشت نور به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، با حضور گرجی مدیر مجموعه گردشگری دشت نور،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، فرماندار شهرستان نور و مشاورین ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از خبرنگاران شهرستان نور تجلیل کرد.

حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه هر یک از خبرنگاران به نوبه خود می توانند جریان سازهای فرهنگی و هنری و اقتصادی و اجتماعی و غیره باشد.

وی با بیان اینکه در عصر تکنولوژی و پیشرفت قرار داریم که بر سبک زندگی مردم تاثیر گذاشته است، تصریح کرد: رسانه های جمعی تاثیرگذارترین در صنعت گردشگری اند که با انتقادهای سازنده و ارائه راهکارها با قلم شیوای خود می توانند به اجرا کنندگان حوزه گردشگری کمک می کنند.

حسنی گفت: پیوند عمیقی بین گردشگری و رسانه وجود دارد چرا که تصویرسازی که رسانه در حوزه گردشگری ایجاد می کند می تواند مصرف کننده بالقوه را به مصرف کنندگان بالفعل استان اول گردشگری در حوزه مقصد سفر با داشتن جاذبه های متعدد ایفا کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: گردشگری صنعتی است که تحولات و تغییرات در آن به نسبت سایر صنایع بیشتر است و پویایی این صنعت باعث تغییر ذائقه های گردشگران می شود.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران حرف اول را در حوزه گردشگری می زند و به صورت حرفه ای کار می کند، یادآور شد: روزنامه نگاری گردشگری باید به صورت تخصصی در استان مازندران تدریس شود. همانگونه که قبل از کرونا یک دوره تخصصی در استان برگزار شد اکنون هم این آمادگی وجود دارد تا مجدد اجرا شود و مجموعه دشت نور که یکی از مجموعه های شاخص استان مازندران است می تواند میزبانی را برعهده بگیرد.

حسنی با اشاره به اینکه مجموعه گردشگری تفریحی دشت نور جز شاخص ترین ترین مجموعه استان به شمار می رود که توانسته با ابتکاراتی که در کار خود داشته ذائقه های مختلف گردشگران را پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: مجتمع گردشگری دشت نور با توجه به تنوع خدمات به گردشگران توانسته در حوزه گردشگری سلامت شاخه تندرستی فعالیت های خوبی را رقم زده است‌.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران معتقد است با توجه به طرح توسعه ای که مجتمع گردشگری دشت نور دارد می تواند محوریت گردشگری سلامت در استان مازندران را رقم بزند

بیژن پولادی فرماندار شهرستان نور گفت: آنچه امروز در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری رخ می دهد، این خبرنگاران هستند که باعث باز نشر آن در سطح جامعه می شوند.

وی با اشاره به اینکه حوزه رسانه علاوه بر فرصت یک تهدید هم است،تصریح کرد: خبرنگاران در چارچوب نظام اسلامی اخبار را نشر می دهند و قدردانی از خبرنگاران نباید فقط به یک روز بسنده شود.

فرماندار شهرستان نور معتقد است:خبرنگار با اخبار دقیق،کشف حقایق و انتقاد سازنده کمک حال دولتمردان و مردم است.

پولادی خاطر نشان کرد:اگر خبرنگاری نتواند خبری را پالایش و ویرایش کند قطعا اثرات منفی بر روی مخاطبان خواهد گذشت.

وی ادامه داد:اگر خبرنویسی و خبرنگاری از سبک سنتی به سبک خبرنگاری حرفه ای حرکت کند، قطعا بازخورد بسیار خوبی را در سطح شهرستان و استان شاهد خواهیم بود.

فرماندار شهرستان نور از مجموعه گردشگری و تفریحی دشت نور به جهت برپایی آیین تجلیل از خبرنگاران تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: مجموعه دشت نور علاوه بر حوزه گردشگری در حوزه فرهنگی شهرستان هم گام های موثری را بر می دارد.

فرماندار شهرستان نور گفت: مجتمع گردشگری دشت نور با ایجاد بیش از ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم و ۱۰۰ نفر مستقیم توانسته اشتغال خوبی را برای مردم منطقه فراهم کند که جای تقدیر دارد.

سالاریان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار گفت: خبرنگاران با وجود تمام سختی ها به بیان اخبار صحیح میپردازند که جای تقدیر دارد.

وی از خبرنگاران خواست تا با وجود مواهب طبیعی، تاریخی و مذهبی شهرستان نور برای جذب هر چه بیشتر گردشگر و توسعه گردشگری تلاش کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور از برادران سیروس کبیری و مدیریت مجموعه گردشگری، تفریحی دشت نور به جهت برگزاری آیین تجلیل از خبرنگاران تقدیر کرد.

 

خبرنگار: زینب تذکاری سالم 

مدیر مسئول: هادی جوزن